شناسهٔ خبر: 19099776 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش :

انتخاب اصلح، ویژگی مردم سالاری دینی است

ارتش جمهوری اسلامی ایران

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: یکی از ویژگی های مردم سالاری دینی، انتخاب اصلح است که فرد مورد نظر باید در مسیر انقلاب و حفظ عزت کشور حرکت کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی آل هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در همایش سیاسی فرماندهان ارتش در منطقه کردستان گفت: با توجه به اینکه در آستانه دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراها هستیم پرداختن به ویژگی انتخابات، نقش انتخابات در ارتقاء امنیت ملی و اهمیت این دوره از انتخابات باید مورد توجه قرار همه قرار بگیرد.


وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، نظامی در کشور عزیزمان روی کار آمد که دو پایه اسلامیت و جمهوریت از اساس آن است، نظامی که بر اساس معیارهای الهی و بر پایه رای مردم شکل گرفت.


رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: تشکیل نظام مقدس جمهوری اسلامی با مشارکت مردم در تصمیم گیری های کلان کشور، شکل گیری نهادها و ارکان حکومت و تعیین مسئولین نظام یک خط بطلان بر برداشت های نادرست از اسلام و حکومت اسلامی کشید.
حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم بیان کرد:امام (ره) در مقابل کسانی  که از جمهوری اسلامی برداشت های نادرستی داشتند گفتمان مردم سالاری اسلامی و دینی را مطرح کرد، همانطوریکه مقام معظم رهبری روز ارتش در جمع ارتشیان فرمودند: این گفتمان نشان داد اسلام و معنویت در مقابل مردم سالاری نیستند بلکه می توان مردم سالاری را در چارچوب معیارهای اسلامی اعمال کرد و جمهوری اسلامی این شیوه حکومت داری را در طول ۴ دهه با برگزاری ۳۴ انتخابات محقق کرده است.


وی افزود: انتخابات در نظام مردم سالاری دینی ویژگی هایی دارد که در دموکراسی غربی این ویژگی ها وجود ندارد که از  آن جمله می توان به این مورد اشاره کرد که رای دادن یک تکلیف شرعی و وظیفه عمومی است که همه وظیفه دارند برای آینده خودشان با شرکت کردن در این انتخابات و تصمیم گیری در سرنوشت خود سهیم باشند.


رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ادامه داد: در مردم سالاری دینی رای دادن صرفا یک اقدام ملی و سیاسی نیست بلکه یک اقدام مذهبی و اسلامی است، در همین رابطه امام (ره) و مقام معظم رهبری بارها فرموده اند حضور مردم در انتخابات یک تکلیف شرعی است، اما در جوامع غربی اینگونه نیست و در بهترین حالتش مردم به عنوان یک شهروند شناخته می شوند که حق رای دادن دارند مسئله تکلیف برای آنان مطرح نیست.


حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم گفت: مقام معظم رهبری فرمودند رای مردم به معنای واقعی کلمه حق الناس است، اما در دموکراسی غربی در بهترین حالت رای دادن یک امر قراردادی و مدنی است که امکان تخلف و فساد انتخاباتی در آن وجود دارد.


وی خاطر نشان کرد: یکی دیگر از ویژگی های مردم سالاری دینی، انتخاب اصلح است که فرد مورد نظر باید دارای ویژگی هایی هچون اعتقاد و ایمان، امانت داری، صداقت، کارآیی، شجاعت و استقامت باشد و در مسیر انقلاب و حفظ عزت کشور حرکت کند، در حالیکه در دموکراسی غربی اینگونه نیست.

انتهای پیام
 

نظر شما