شناسهٔ خبر: 19099767 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بندر چابهار بعد از انتخابات ریاست جمهوری افتتاح می شود/ انتخاب اپراتور بندر شهید رجایی در ماه آینده

سعیدنژاد گفت: فاز نخست توسعه بندر اقیانوسی چابهار با بیش از ۸۵۰ میلیون دلار سرمایه گذاری آماده بهره برداری است و اظهار امیدواری کرد پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری به طور رسمی افتتاح شود.

صاحب‌خبر -
افتتاح بندر چابهار به بعداز انتخابات موکول شد/ برگزاری مناقصه برای انتخاب اپراتور فاز اول بندر شهید رجایی
به گزارش خبرنگار  راه و شهرسازی   گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ، محمد سعیدنژاد در جمع خبرنگاران با اشاره به میزان سرمایه گذاری‌های داخلی و خارجی در بندر چابهار اظهار داشت: برای افزایش ظرفیت بندر چابهار ۳۰۰ میلیون دلار از محل منابع داخلی سازمان بنادر و دریانوردی، ۴۰۳ میلیون دلار به صورت مشترک از محل صندوق توسعه ملی و سازمان بنادر، ۱۵۰ میلیون دلار سرمایه گذاری از محل فایناس دولت هند و ۸۵ میلیون دلار دیگر در قالب بی او تی (اجرا، بهره برداری و واگذاری) با هندی‌ها در این بندر سرمایه گذاری شده که مجموع آن حدود ۸۵۰ میلیون دلار است.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این که بخشی از تجهیزات بندرچابهار در این بندر نصب شده و بخشی در حال انتقال است، گفت: فرآیند خرید تجهیزات از شرکت‌های معتبر طولانی است و هم اکنون ۱۸ خط کشتیرانی بدون محدودیت به بنادر تجاری ایران تردد می‌کنند.
 
سعیدنژاد در ادامه با اشاره به مناقصه انتخاب اپراتور برای فاز اول بندر شهید رجایی گفت: مناقصه تعیین اپراتور فاز نخست بندر شهید رجایی تکمیل شده و بهره برداران مورد ارزیابی کیفی قرار گرفته اند و قرار است تا دو هفته دیگر با ارائه قیمت، برنده مناقصه اپراتور فاز نخست بندر شهید رجایی مشخص شود.
 
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه وجود شرکت‌های داخلی و خارجی در کنار هم در بندر شهید رجایی فرآیند انتخاب اپراتور فاز اول این بندر را طولانی کرده است، افزود: فاز سوم بندر شهید رجایی نیازمند سرمایه گذاری ۳۰۰ میلیون دلاری است اما فاز دوم آن به سرمایه گذاری زیادی نیاز ندارد.
 
سعیدنژاد به همکاری‌های سازمان بنادر و گمرک برای ترخیص کالا از بنادر کشور اشاره کرد و گفت: این دو نهاد با مبادله اسناد و مدارک کالاهای وارداتی، همکاری‌های مشترک خود را برای ترخیص کالا از طریق پنجره واحد در بنادر کشور بدون هیچ مشکلی انجام می‌دهند.
 
وی همچنین درباره زمان بهره برداری از این پروژه گفت: قرار بود بندر چابهار با حضور مقام‌های عالی رتبه کشور‌های منطقه به بهربرداری برسد، اما به علت محدودیت‌های زمان انتخابات ریاست جمهوری افتتاح این بندر پس از انتخابات انجام خواهد شد.
 
انتهای پیام/

نظر شما