شناسهٔ خبر: 19099712 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

استاندارد نقش انکارناپذیری در اشتغالزایی و تولید دارد

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در جمع معاونان و مدیران گفت : استاندارد نقش انکارناپذیری در اشتغالزایی و تولید دارد.

صاحب‌خبر -
استاندارد نقش انکارناپذیری در اشتغالزایی و تولید داردبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ نیره پیروزبخت، در جمع معاونان و مدیران سازمان با اشاره به گام‌های بلند این سازمان در حوزه دغدغه مقام معظم رهبری و شعار «تولید، اشتغال و اقتصاد مقاومتی» اظهار داشت: وقتی سازمان ملی استاندارد ایران گام‌های مؤثری در ارتقای کیفیت و تولید کالا‌ها و خدمات بردارد قطعاً به افزایش تولید و اشتغال کمک خواهد کرد.
وی اضافه کرد: سازمان ملی استاندارد ایران در بخش‌های مختلف برنامه‌های مدونی در حوزه تولید و اشتغال و اقتصاد مقاومتی دارد که گزارش آن باید به صورت مدون و ماهانه تدوین و منتشر شود.
پیروزبخت گفت: قانون جدید سازمان ملی استاندارد ایران بیش از چند بار رفت و برگشت بین مجلس و شورای نگهبان در آستانه تصویب قرار گرفته است.
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با بر شمردن برخی از ویژگی‌های این قانون گفت: در چند ماه گذشته برای تکمیل و تصحیح پیش نویس این قانون وقت زیادی صرف و جلسات متعددی در مرکز پژوهش‌های مجلس، شورای نگهبان و کمیسیون‌های تخصصی برگزار و به نکات ریز توجه شد.
وی افزود: قانون مذکور موارد فراوانی را در بر می‌گیرد و مسیر بسیاری از فرآیندهای سازمان را تسهیل و تسریع خواهد کرد.
پیروزبخت با برشمردن برخی از نکات قانون جدید گفت: در قانون جدید، سازمان ملی استاندارد ایران تن‌ها مرجع صدور گواهی حلال در ایران خواهد بود.
وی اظهار داشت: در این قانون جایگاه رییس سازمان ملی استاندارد ایران در دولت ارتقا یافته است.
در این جلسه تعدادی از معاونان و مدیران برخی از فعالیت‌های حوزه تخصصی خود را در حوزه اقتصادی برشمردند و درباره نحوه رفع موانع موجود بحث و تبادل نظر کردند.

فاز اول ساختمان اداری- آزمایشگاهی استاندارد گلستان افتتاح می‌شود


فاز اول ساختمان اداری- آزمایشگاهی استاندارد گلستان، صبح یکشنبه ۱۰ اردیبهشت با حضور رییس سازمان ملی استاندارد ایران، استاندار گلستان و جمعی از مسئولان کشوری و استانی افتتاح شده و به بهره برداری می‌رسد.
به گزارش دفتر روابط عمومی و ارتباطات بین الملل سازمان ملی استاندارد؛ اداره کل استاندارد گلستان موفق به دریافت اولین گواهی" معاینه فنی دوره‌ای با هدف بهینه سازی مصرف انرژی و کاهش انتشار آلاینده‌های هوا طبق استاندارد ملی شماره ۱۶۰۰۰ " در استان برای موتور خانه ساختمان اداری- آزمایشگاهی مرجع خود شده است.
این ساختمان با زیر بنایی بیش از ۳۳۰۰ متر مربع در ۵ طبقه افتتاح می‌شود.

نظر شما