شناسهٔ خبر: 19099666 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

برگزاری هشتمین دوره آموزشی بین المللی کاربرد علوم مکانی مدیریت بحران ها در کیش

کیش- ایرنا - هشتمین دوره آموزشی بین المللی و مدرسه تابستانی کاربرد علوم مکانی در مدیریت بحران ها و حوادث طبیعی با حضور 20 پژوهشگر و محقق خارجی و 20 استاد و محقق ایرانی در پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران برگزار شد .

صاحب‌خبر -

معاون بین الملل پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران روز شنبه در حاشیه برگزاری این همایش در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد : این دوره آموزشی از صبح امروز شنبه تا 14 اردیبهشت ماه در پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران به بررسی و سخنرانی در موضوعات مختلف مرتبط با این حوزه می پردازند .
محمد رضا سعید آبادی افزود : نظر به اهمیت این موضوع برای جمهوری اسلامی ایران و اقتدار علمی که دانشگاه تهران در حوزه علوم اطلاعات مکانی و سنجش از راه دور دارد و با توجه به بلایای طبیعی و بحران هایی که در کشورهای جهان از جمله ایران رخ می دهد و همچنین جایگاه علمی و نیاز کشورهای در حال توسعه برای یادگیری و تبادل تجربه های در این زمینه، پردیس کیش دانشگاه تهران اقدام به برگزاری کارگاه بین المللی و مدرسه تابستانی مرتبط با این موضوع کرده است .
وی گفت : این کارگاه و مدرسه با همکاری پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران ،پردیس دانشکده های فنی دانشگاه تهران ، دانشگاه علمی کاربردی اشتوتگارت آلمان و موسسه تبادلات آکادمیک آلمان (DAAD) و همچنین حمایت انجمن بین المللی فتوگرامتری و سنجش از راه دور در حال برگزاری است .
معاون بین الملل پردیس کیش دانشگاه تهران اظهار کرد : این مدرسه تابستانی و کارگاه بین المللی برای کشورهای درحال توسعه ای است که به نوعی علاقه مند به فراگیری دانش بیشتر در این حوزه و بدست آوردن تجربه های علمی در زمینه مدیریت بحران و حوادث طبیعی هستند.
سعید آبادی افزود : علاوه بر آلمان ، محققانی از کشورهای در حال توسعه همچون هند ، سریلانکا ، اتیوپی ، نیجریه ، بنگلادش ، کنیا ،نپال و تانزانیا حضور دارند تا بتوانند تجربه ها را کسب و مورد استفاده قرار دهند.
وی در مورد موضوعات سخنرانی و محورهای این همایش گفت : موضوعاتی این کارگاه تحت عنوان AGSE 2001 است که شامل استفاده از اطلاعات مکانی یا جئو اینفورماتیک ' جهت مدیریت بحران ها ، پایش منابع طبیعی به کمک پرنده های بدون سرنشین ، بررسی و مدلسازی رشد شهری توسط اطلاعات مکانی ، مشاهدات زمینی و نظارت برای تغییرات محیط زیست است.
سعید آبادی اظهار کرد : استفاده از تکنیک ها و سنسورهای نوین سنجش از دور به منظور پایش مخاطرات ، ارزیابی سریع میزان تخریب ناشی از بلایای طبیعی با استفاده پهبادهای سنجش از راه دور ، تلفیق سنجش از راه دور و سیستم های اطلاعاتی جغرافیایی جهت مدیریت منابع طبیعی ، پایش مناطق کشاورزی ، طبیعی و جنگلی با استفاده از تکنیک های سنجش از راه دور از دیگر محورها و موضوعاتی است که سخنرانان بدان می پردازند .
این مسئول در دانشگاه تهران با اعلام اینکه این دوره و کارگاه تا 14 اردیبهشت ماه در پردیس کیش دانشگاه تهران برگزار می شود به ایرنا گفت : 20 استاد ایرانی از پردیس فنی دانشگاه تهران و 20 محقق و پژوهشگر خارجی در این دوره به سخنرانی و تبادل اطلاعات می پردازند .
1630*1641/ خبرنگار : مریم زبان دان - انتشار دهنده : امیر برزی

انتهای پیام /*

نظر شما