شناسهٔ خبر: 19099637 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

برگزاری مسابقات قرآن راهکاری مناسب برای ترویج فرهنگ قرآنی است

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیرکل اوقاف و امور خیریه البرز با تأکید بر اینکه همه ما موظف به آشنایی هر چه بیشتر با قرآن و ترویج فرهنگ قرآنی هستیم، گفت: برگزاری مسابقات قرآن راهکاری مناسب برای تحقق این هدف است.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، حجت‌الاسلام و‌المسلمین محمد صالحی، مدير‌كل اوقاف البرز، نهم اردیبهشت در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به دستورالعمل برگزاری چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن‌کریم اظهار كرد: امیدواریم با تلاش بیشتر در راستای خدمت‌رسانی به جامعه قرآنی و پیشتازان در عرصه معرفت و علوم قرآنی انجام وظیفه کنیم.
وی افزود: مسابقات قرآنی از جمله برنامه‌های دیرپایی است که همه ساله در حوزه ترویج فعالیت‌های قرآنی کشور برگزار می‌شود و هدف آن فراهم آوردن زمینه‌هایی جهت انس بیش از پیش با مصحف شریف و انسان‌ساز قرآن‌کریم و مفاهیم تعالی‌بخش است.
اين مسئول تصريح كرد: نشر و بسط فضای معنوی عطرآگین قرآن در محیط جامعه، همواره مورد اهتمام متصدیان و مسئولین فرهنگی است كه در اين راستا سازمان اوقاف و امور خیریه به عنوان متولی برگزاری مسابقات ملی و بین‌المللی قرآن‌کریم در کشور، سهم  بسزایی در ترویج فرهنگ و معارف قرآن کریم در بین اقشار مختلف جامعه دارد.
صالحی ابراز کرد: بر اين اساس‌ با آسيب‌شناسی مستمر از مسابقات قرآنی در مراحل مختلف شهرستانی، استانی، کشوری و بین‌المللی و با در نظر گرفتن نقاط قوت و ضعف سال‌های گذشته، نسبت به برنامه‌ریزی و برگزاری مطلوب مسابقات قرآن‌کریم در سال 1396 اقدام می‌شود.
مدیرکل اوقاف البرز گفت: اکنون بر اساس آخرین کارشناسی‌های انجام گرفته و پیشنهادات و نظرات واصله از سوی کارشناسان و همکاران ادارات کل اوقاف و امور خیریه سراسر کشور، دستورالعمل برگزاری مسابقات سراسری قرآنی سال 1396 ابلاغ شد.
وی ادامه داد: مسابقات شکوفه‌ها که سابقاً توسط سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار می‌شد بنابر مصوبه ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآنی کشور، از سال 1395 با همکاری آموزش و پرورش و با عنوان مسابقات دانش‌آموزی برگزار می‌شود.
این مسئول با اشاره به معرفی مسابقات و رشته‌ها گفت: مسابقات قرآنی در جمهوری اسلامی ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی به همت سازمان اوقاف و امور خیریه در سطوح شهرستانی، استانی، کشوری و بین‌المللی و در دو بخش خواهران و برادران برگزار می‌شود.

نظر شما