شناسهٔ خبر: 19099630 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: سینا | لینک خبر

طرح جدید الون ماسک برای حل معضل ترافیک

لون ماسک در کنفرانس TED در ونکوور از طرح خود که شبکه‌ای از تونل‌ها برای حل معضل ترافیک است، رونمایی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی‌میل، الون ماسک در دسامبر 2016 کار خود را با حفر تونل در مقر اصلی شرکت اسپیس‌ایکس آغاز کرده است و شرکت "بورینگ"(Boring) را برای این منظور راه‌اندازی کرده است.

در روزهای ابتدایی این ماه عملیات این تونل ادامه یافته و ابعاد آن 9 متر پهنا، 15 متر طول و 4.5 متر عمق بوده است.

ادامه حفاری‌ها که از محدوده اسپیس‌ایکس خارج خواهد شد، نیازمند ارائه مستندات علمی وفنی و همچنین اخذ مجوز از مقامات شهری خواهد بود.

مالک تسلا در سخنرانی خود فیلمی از اسکیت‌های الکتریکی نمایش داد که خودروها را در تونلی به عرضی برابر با دو خودرو حرکت می‌دادند و در انتهای تونل خودرو را به سطح خیابان برمی‌گرداندند.

ماسک در رابطه با طرح خود گفت: باید صادقانه بگویم که  هنوز دقیق نمی‌دانم که قرار است این طرح به کجا برسد؛ اما می‌دانم که ترافیک خیابان‌ها من را عصبی می‌کند.

در ابتدا کمتر کسی تصور می‌کرد که ماندن در ترافیک این کارآفرین آمریکایی را به این سرعت وادار به عملی کردن طرحش کند. طرحی که آغاز حفاری‌ها حکایت از جدی بودن آن دارد.

ماسک در سخنرانی خود اعلام کرد که خودروها می‌توانند با سرعت 200 کیلومتر بر ساعت در این تونل‌ها حرکت کنند.

ماسک همچنین در پاسخ به سوالی در رابطه‌ با خودروهای خودران تسلا اعلام کرد که تست این خودروها از ماه جولای آغاز خواهد شد و تا پایان سال خودروهای خودران تسلا می‌توانند فاصله لس‌آنجلس تا نیویورک را بدون نیاز به دخالت راننده، بپیمایند.

کارآفرین آمریکایی مدت زمان مورد نیاز برای تولید خودروهای کاملا خودرانی که راننده بتواند کل مسیر را بخوابد، حدود دو سال اعلام کرد. هر چند که وی در پایان این نکته را اضافه کرد که به هر حال بهتر است راننده بیدار باشد.

وی افزود: حتی اگر احتمال بروز خطا یک در هزار باشد، باز هم شما به عنوان راننده نمی‌توانید با خیال راحت بخوابید.

نظر شما