شناسهٔ خبر: 19099625 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تشکیل تیم های واکنش سریع پدافند غیرعامل

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گفت :تیم های واکنش سریع پدافند غیرعامل با حضور دستگاه های امداد و نجات و خدمات رسان تشکیل می شود .

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ محمد افشار افزود:  این تیم در ذیل شورای پدافند غیرعامل استان بصورت پایلوت در کشور  با همکاری تمام کارگروه های تخصصی بصورت عملیاتی با هدف کاهش خسارات وآسیب پذیری، تسهیل مدیریت بحران و هماهنگی بین دستگاهای امداد رسان و خدمات رسان در کمترین زمان ممکن، اجرایی می شود.

وی اضافه کرد : برای تحقق این امر لازم است ابتدا امکانات، تجهیزات، و نیروی انسانی دستگاه های اجرایی شناسایی و کارگروه های تخصصی پدافند غیرعامل استان تشکیل شود .

وی افزود: همچنین لازم است بعد از گزینش زبده ترین و ماهرترین نیروهای انسانی، دوره های آموزشی عمومی و تخصصی لازم با همکاری تمام دستگاه های اجرایی استان ،  برای آموزش و ارتقای سطح آگاهی و آمادگی افراد برگزیده برنامه ریزی و برگزار شود.

افشار در ادامه افزود: این امر باعث می شود تا اعضای عضو تیم واکنش سریع با دید تخصصی و فراتر از حوزه بخشی خود عمل کنند.

دبیر شورای پدافند غیرعامل استان درادامه گفت : اکنون زمان آن رسیده که از تمرکز آموزش و فرهنگ سازی موضوعات و مباحث پدافند غیرعامل در بین دستگاه های اجرایی عبور کنیم وآن را میان مردم و عموم جامعه گسترش دهیم .

وی افزود : این امر مهم میسر نخواهد شد مگر به واسطه آمادگی، آگاهی و تعهد افراد و نیروهای متخصص تیم واکنش سریع استان که مستلزم تلاش و همت ایشان در مواقع صلح و آرامش  است.
 
انتهای پیام/

نظر شما