شناسهٔ خبر: 19099479 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس ستاد دانشگاه فرماندهی و ستاد آجا؛

شهید سرلشکر خلبان احمد کشوری در تاریخ دفاع مقدس هویت ساز بود

تهران - ایرنا - رئیس ستاد دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران (دافوس آجا) با اشاره به رشادت های شهید کشوری در دوران دفاع مقدس و همچنین مبارزه ایشان با ضد انقلاب گفت: شهدا برای همیشه تاریخ ساز هستند، اما شهید کشوری در تاریخ دفاع مقدس هویت ساز بود به همین دلیل در حافظه تاریخ ماندگار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز شنبه ایرنا از دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش(دافوس آجا) این مطلب را ناخدایکم عرشه ستاد غلامرضا طحانی در دیدار دانشجویان و استادن دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش با خانواده شهید امیر سرلشکر خلبان «احمد کشوری» عنوان کرد.
وی ضمن ارائه گزاش کوتاهی از روند آموزشی دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش گفت: ما برای اینکه چراغ راهی برای این دوره آموزشی در منطقه شمال کشور بگیریم فعالیت آموزش عملی محور شناسی را از منزل شهید کشوری و با دیدار با خانواده معزز و معظم این شهید والامقام ارتش آغاز خواهیم کرد.
در این مراسم برادر شهید کشوری نیزضمن خیر مقدم و ابراز خرسندی فراوان از حضور دانشجویان دافوس در منزل شهید کشوری گفت: صلابت امروز ارتشیان و دلگرمی مردم به امنیتی که شما در کشور ایجاد کرده اید میراث به جامانده از خون شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی است.
در ادامه این دیدار همسر شهید امیر سرلشکر خلبان احمد کشوری نیز ضمن خوش آمد گویی و ذکر این نکته که شما ارتشیان امروز ارتش اسلام هستید تصریح کرد: اقتدار شما نیروهای مسلح و خون شهیدان سرافراز ایران اسلامی است که عزت و سربلندی و امنیت را به کشور ما هدیه کرده است.
وی در ادامه گفت: شهید کشوری همیشه دنبال کارهای برجای مانده بود و سوز و عشق وصف ناشدنی به امام حسین (ع ) و امام راحل و مقام معظم رهبری داشت و همیشه جان برکف به همراه خانواده در تمام میادین سخت حضور می یافت.
در پایان این دیدار دانشجویان و استادان دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش(دافوس آجا) دریادمان شهید امیر سرلشکر خلبان احمد کشوری و مزار شهدای شهرستان سیمرغ حضور یافتند و ضمن نثار گل و قرائت فاتحه به روح پدر، مادر و برادر این شهید سرافراز ارتش جمهوری اسلامی ایران از مقام آنان تجلیل کردند.
رئیس ستاد دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران (آجا) روز پنج شنبه هفتم اردیبهشت جاری از آغاز آموزش عملی محور شناسی ویژه دانشجویان دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش (دافوس) در شانزده محور و در مناطق مختلف کشور و مرزهای جمهوری اسلامی ایران خبر داده بود.
ناخدایکم عرشه ستاد غلامرضا طحانی در این خصوص گفته بود: این آموزش عملی محور شناسی برای دانشجویان دوره های 27 و11حرفه ای کارشناسی ارشد مدیریت دفاعی دافوس آجا از صبح امروز (پنج شنبه) آغاز شده و نخستین گروه از دانشجویان دافوس به این مأموریت اعزام شده اند.
وی توضیح داده بود: آموزش یادشده در مناطقی که پادگان های ارتش در آنجا استقرار نداشته نیز مورد توجه قرار گرفته و حتی المقدور از امکانات سایر نیروهای مسلح و سازمان های کشوری نیز بازدید خواهد شد.
رئیس ستاد دانشگاه فرماندهی و ستاد آجا، اضافه کرده بود: هدف از انجام این آموزش ارتقای سطح اطلاعات دانشجویان دافوس آجا از جغرافیای نظامی استان های مورد مطالعه و کشورهای همجوار و تجزیه و تحلیل مناطق مورد نظر در جنبه های نظامی اجتماعی سیاسی اقتصادی و نظایر آن است.
ناخدایکم طحانی اضافه کرده بود: همچنین بررسی قابلیت های خاص این مناطق جهت کاربرد در جنگ ناهمتراز، کلاسیک و نیابتی و کسب اطلاعات از سوی دانشجویان در خصوص مقدورات و محدودیتهای محیط داخلی کشور جمهوری اسلامی ایران و کشورهای همسایه و در نهایت بسط و گسترش آگاهی های دانشجویان از دیگر دیدگاه های مسئولین کشوری برای برگزاری این آموزش علمی محورشناسی برای دانشجویان دافوس عنوان شده است.
شهید سرلشکر خلبان «احمد کشوری» در روز 15 آذر1359 با نوشیدن شربت شهادت آسمانی شد و پیکر پاکش را در مزار شهیدان (بهشت زهرا)، میعادگاه عاشقان الله، به خاک سپردند.
اجتمام(1)** 7029**1569** تنظیم: فرهاد شرف پور ** انتشار: علی حبیبی
*آگاهی از آخرین اخبار اجتماعی و حوادث ایران و جهان در کانال تلگرام گروه اجتماعی ایرنا:
@irnaej
https://t.me/irnaej

انتهای پیام /*

نظر شما