شناسهٔ خبر: 19099340 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرانسوا اولاند: خروج از اتحادیه اروپا برای انگلیس هزینه دارد

تهران - ایرنا - 'فرانسوا اولاند' رئیس جمهوری فرانسه هنگام ورود به نشست سران اتحادیه اروپا در بروکسل درخصوص 'برگزیت' به خبرنگاران گفت: خروج از اتحادیه اروپا برای انگلیس هزینه دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز شنبه ایرنا، شبکه تلویزیونی یورونیوز با پخش مستقیم نشست امروز(شنبه)بروکسل که آن را نشست ویژه سران اتحادیه اروپا در خصوص بحث بر سر برگزیت عنوان کرد،گزارش داد: اولاند پیش از ورود به این اجلاس به خبرنگاران گفت که بحث اصلی همان حفظ اتحاد در اتحادیه اروپا در پی خروج انگلیس از این اتحادیه است.
بنابراین گزارش، رئیس جمهوری فرانسه به خبرنگاران گفت: اطمینان کامل دارم و این امکان وجود دارد که اروپا (پس از خروج انگلیس) متحد باقی خواهد ماند.
اولاند با بیان اینکه دراین نشست درخصوص برگزیت گفت و گو خواهد شد و برسر بهترین منافع اتحادیه اروپا مذاکره خواهد شد، افزود: می خواهیم اطمینان حاصل کنیم ازاینکه انگلیس می تواند از اتحادیه اروپا خارج شود و اینکه اتحادیه اروپا برای سال ها در بهترین وضعیت خود باقی خواهد ماند.
رئیس جمهوری فرانسه تصریح کرد: البته خروج از اتحادیه اروپا برای انگلیس هزینه دارد، این تصمیم آنها بوده و ما آنها را تحریم نمی کنیم.
اولاند افزود: ما از منافع اتحادیه اروپا دفاع خواهیم کرد و انگلیس در فردای بیرون ماندن از اتحادیه اروپا در بدترین وضعیت خود قرار خواهد گرفت.
به گزارش ایرنا از لندن، سران 27 کشور اروپایی عضو اتحادیه اروپا در اولین گام مهم برای تبیین راهبردشان در قبال خروج بریتانیا از این اتحادیه موسوم به برگزیت و مذاکرات آتی شان با لندن در این ارتباط، روز شنبه در غیاب انگلیس در بروکسل گردهم آمدند.
نشست سران اتحادیه اروپا که در حدود یک ماه پس از اعلام رسمی 'ترزا می' نخست وزیر انگلیس در مورد آغاز روند خروج کشورش از اتحادیه اروپا برگزار می شود، به مساله آماده سازی گفت وگوهای آینده با لندن براساس راهبرد پیشنهاد 'دونالد توسک' رییس شورای اروپا اختصاص دارد.
مردم انگلیس در روز 23 ژوئن ماه جولای 2016 ( سوم تیرماه 1395) با شرکت در همه‌پرسی رأی به خروج از اتحادیه اروپا دادند.
در همه‌پرسی 23 ژوئن ( سوم تیرماه ) 51.9 درصد مردم بریتانیا به خروج از اتحادیه اروپا و 48.1درصد آنها به ماندن در این اتحادیه رأی دادند.
اروپام **1302**1590
مترجم: بهروز وفاداری- انتشار: محمد حسن دوستارگان

انتهای پیام /*

نظر شما