شناسهٔ خبر: 19099211 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: آی‌تی‌آنالایز | لینک خبر

وزارت ارتباطات فیلتر اینستالایو را تکذیب کرد

صاحب‌خبر -

سخنگوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، شایعه محدودسازی شبکه اجتماعی اشتراک گذاری عکس (اینستاگرام) و فیلتر شدن برنامه پخش زنده (لایو) این شبکه اجتماعی را تکذیب کرد.
به گزارش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات،همزمان با آغاز دور نخست مناظره های انتخاباتی کاندیداهای دوازدهمین دوره ریاست جمهوری بازار شایعه سازی درباره تلاش برای محدود سازی شبکه های اجتماعی قوت گرفته است.
درروزهای اخیرشایعه ای از قول برخی از فعالان ستادهای انتخاباتی در فضای مجازی منتشرشد که پخش زنده (لایو)شبکه اجتماعی اشتراک گذاری عکس(اینستاگرام) محدود شده و آنان نمی توانند از این قابلیت استفاده کنند.
رواج این شایعه واکنش سریع سخنگوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را به همراه داشت به گونه ای که محمد رضا فرنقی زاد هرگونه شایعه در مورد فیلتر برنامه پخش زنده (لایو) شبکه اجتماعی اینستاگرام را تکذیب کرد.
وی با تاکید برشایعه بودن محدود سازی قابلیت پخش زنده برنامه نرم افزاراشتراک گذاری عکس (لایو اپلیکیشن اینستاگرام) افزود: هیچ مرجع قانونی اعم از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مراجع قضایی یا کمیته تعیین مطادیق مجرمانه این برنامه را فیلتر نکرده اند و اگر اختلالی در اجرای آن وجود دارد مربوط به سرورهای این شبکه اجتماعی است و از داخل کشور تصمیمی برای فیلتر آن انجام نشده است.
گفتنی است :برخی از فعالان ستادهای انتخاباتی که در روزهای اخیر از اینستا لایو برای پخش برنامه های ستادی خود استفاده کرده بودند از فیلتر شدن پخش مستقیم ویدیویی اینستاگرام (اینستا لایو) خبر داده اند.

نظر شما