شناسهٔ خبر: 19099105 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: هدانا | لینک خبر

هلاکت یکی از سرکردگان گروه تروریستی ابوسیاف

ایرنا

صاحب‌خبر -

ژنرال 'جن ادواردو' از فرماندهان نظامی فیلیپین، گفت که 'الحبسی میسایا' یکی از سرکردگان ابوسیاف روز جمعه در درگیری با تفنگداران دریایی در جنگل ها استان سولو کشته شد.
وی گفت که جسد 'میسایا' توسط مقامات نظامی و تروریست های دستگیر شده ابوسیاف شناسایی شد.
گروه تروریستی ابوسیاف که با داعش همپیمان شده و داعش در فراخوانی از افراط گرایان منطقه جنوب شرق آسیا خواسته است به این گروه در جنوب فیلیپین بپیوندند با آدم ربایی در سواحل مالزی و آب های دریای سولو اقدام به باج گیری می کند.
به نوشته تارنمای روزنامه 'فیل استار'، 'میسایا' از سرکردگان به هلاکت رسیده ابوسیاف در ربودن ده ها تن از مردم مالزی و گروگان گرفتن اتباع اندونزی و همچنین قطع سر گروگان ها دست داشته است.
ارتش فیلیپین از چندی پیش به دستور 'رودریگو دوترته' رئیس جمهوری این کشور جنوب شرق آسیا یک حمله بزرگ را علیه ابوسیاف آغاز کرده است.
'معمر اسکالی' با نام مستعار 'ابو رامی' از سرکردگان یک گروه فرعی تروریست های ابوسیاف نیز اواخر فروردین در جزیره گردشگری 'بهل' به هلاکت رسید.
یک نظامی فیلیپین نیز هفته گذشته در جنوب این کشور توسط گروه تروریستی ابوسیاف گردن زده شد.
ارتش فیلیپین در تلاش برای نابودی کامل گروه ابوسیاف است که در ابتدا اهداف جدایی طلبی داشت، اما اکنون به سرقت، آدم ربایی و باج گیری روی آورده است.
این گروه در حال حاضر ده ها گروگان خارجی را در اختیار دارد که بیشترین آنها ملوانان ویتنامی هستند که با توجه به در اختیار داشتن قایق های کوچک و پرسرعت تروریست های ابوسیاف، به آسانی به دام این گروه می افتند.
آساق**1611**انتشاردهنده: رضاپیمان یغمایی

برچسب‌ها:

نظر شما