شناسهٔ خبر: 19097812 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

دستگاه اطلاعات عراق درجستجوی ملکه تک‌تیراندازهای داعش

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سازمان اطلاعات عراق در جستجوی "ملکه تک تیراندازهای داعش" است که براساس گزارش‌ها ۱۱ سرباز عراقی و حدود ۲۰ تن از نیروهای حشد شعبی را کشته است.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا،‌ روزنامه عکاظ عربستان درباره محتوای این گزارش اطلاعاتی عراق نوشت، تک تیرانداز زن داعشی به نام "نورا" که به "دختر زیبای روسیه" مشهور است،‌ هنوز همان شیوه خود در درگیری‌های فلوجه را به کار می‌گیرد و پس از تیراندازی به سرعت ناپدید می‌شود.

وی یکی از چهره‌های تحت تعقیب نیروهای عراقی است که عملیات برای جستجو و بازداشت یا قتل وی توسط دستگاه اطلاعات عراق آغاز شده است.

طبق بخشنامه منتشر شده از سوی این دستگاه از جمله مشخصات این عضو داعش،‌ چهره بور با  قدی بلند است، وی از سوریه به عراق آمده و در سال ۲۰۱۴ به داعش پیوسته و تاکنون ۳۳ نیروی پلیس عراق و تیم مبارزه با تروریسم را در فلوجه و موصل و نیز ۴۰ نیروی حشد شعبی را کشته است.

روزنامه دیلی تلگراف انگلیس در گزارشی که روز جمعه منتشر شد، تاکید کرد، داعش که در موصل در حال عقب‌نشینی و شکست است، از شبه‌نظامیان خارجی برای اجرای عملیات‌های وحشیانه خود در موصل و ادامه حضورش در این شهر استفاده می‌کند.

این روزنامه در ادامه نوشت، داعش از شبه‌نظامیان خارجی از جمله انگلیسی‌ها به عنوان خط دفاعی آخر خود استفاده می‌کند، ‌پیوستن اتباع خارجی به داعش متوقف شده است زیرا ائتلاف ضد داعش مسیر امدادی داعش را قطع کرده و با شکست‌های پیاپی این گروه تروریستی بسیاری از خارجی‌ها تلاش می‌کنند به اروپا بازگردند اما یا بازداشت و یا کشته می‌شوند.

سخنگوی ائتلاف ضد داعش نیز اعلام کرد، حدود ۱۰۰۰ داعشی از جمله تعداد زیادی از اتباع خارجی هنوز در موصل هستند.

برچسب‌ها:

نظر شما