شناسهٔ خبر: 19097393 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

رئیس دادگستری شهرستان فلاورجان خبر داد

تشکیل ستاد پیشگیری از تخلفات و جرائم انتخاباتی در فلاورجان

خبرگزاری میزان- حفیطی گفت: راهبرد اصلی ستاد پیشگیری از تخلفات و جرائم انتخاباتی، پیش‌بینی به موقع، پیشگیری به هنگام و برخورد سریع و رسیدگی خارج از نوبت به تخلفات و جرایم انتخاباتی است.

صاحب‌خبر -
ستاد پیشگیری از تخلفات انتخاباتیبه گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان اصفهان، امید حفیظی رئیس دادگستری شهرستان فلاورجان گفت: راهبرد اصلی این ستاد پیش‌بینی به موقع، پیشگیری به هنگام و برخورد سریع و رسیدگی خارج از نوبت به تخلفات و جرایم انتخاباتی است و شعب ویژه ای در دادسرا و محاکم شهرستان به این امر اختصاص یافته است.

وی گفت: نقش نظارت قضایی بر انتخابات صرفاً نسبت به تخلفاتی است که دارای وصف مجرمانه هستند و در قانون احصا شده و برای آنها مجازات در نظر گرفته شده است.

حفیظی اظهار کرد: دستگاه قضایی بنای دخالت در امور اجرایی و نظارتی انتخابات را نداشته و به وظیفه خود که همانا پشتیبانی از حقوق فردی و اجتماعی افراد است با قاطعیت و اقتدار عمل خواهد کرد.

این مقام قضایی استفاده از امکانات دولتی و عمومی برای اهداف انتخاباتی کاندیداها، بهره‌گیری ابزاری از اقوام و اقلیت‌های قومی و مذهبی و دادن وعده‌های غیر قابل تحقق، اخلال و بی نظمی و تعرض به نشست‌ها و اجتماعات انتخاباتی مجاز و قانونی، سیاه نمایی و تخریب چهره نظام، تخریب، توهین و افترا به کاندیداهای رقیب، اقدامات مقامات و دستگاه‌ها در تبلیغ له یا علیه کاندیداها و ستادهای آنان جرایم را دارای اولویت برخورد دانست.

رئیس دادگستری شهرستان فلاورجان در پایان برگزاری جلسات توجیهی برای کاندیداها و هواداران و آموزش مجریان و ناظران انتخابات را عامل مهمی در پیشگیری از وقوع جرایم انتخاباتی دانست و از کلیه دست اندرکاران امر انتخابات خواست بدون فوت وقت تخلفات احتمالی را جهت سیر مراحل قضایی به ستاد گزارش کنند.



انتهای پیام/

نظر شما