شناسهٔ خبر: 19096208 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

وحدت در شوراها عامل بسط و توسعه همدلی و ایجادانسجام بین تمام دستگاه ها است

استان‌ها > البرز - عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج، در آستانه روز شوراها، اصل وحدت را از ارکان مهم شکل گیری شوراها عنوان کرد و گفت: این رکن با تکیه بر آیه شریفه قرآن کریم مبنی بر ضرورت مشورت و ایجاد وحدت شکل گرفت که عامل بسط و توسعه همدلی و ایجاد یکصدایی بین دستگاه های مختلف شهری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبر آنلاین و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، سعید فیروزگاه ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: بهترین اقدامات زمانی انجام می شوند که فکری عمیق آن را حمایت و پشتیبانی کند و در شهر نیز زمانی ایده ها به طرح و برنامه های عملی و اجرایی تبدیل می شود که نگاه کارشناسان و صاحبان ایده و اندیشه حامی آن باشد.
وی با بیان اینکه، هیچ انسانی هر چند فرهیخته و خوش فکر به تنهایی نمی تواند، حول یک محور و موضوعی خاص تمام شمول و همه جانبه ارائه نظر کند، عنوان کرد: تصمیم سازی ضمن آنکه باید بر مبنای اولويت های مهم و مورد نظر اخذ شود باید پيرو اصول و ارزش هایی صحيح باشد و می توان گفت، مشورت و همبستگی انتخابی منطقی و عمیق برای همه تصمیم گیری ها است که بی شک این مهم در کار شورایی نمود واقعی می یابد.
رئیس سابق کمیسیون عمران شورای شهر کرج فعالیت شوراها را برای محقق شدن اهداف عالی شهری ضروری دانست و افزود: رسیدن به نتایج واحد و کارآمد در عرصه های مختلف شهری با توجه به اینکه، نظام شهری نیازمند همکاری و مشورت با اعضای آن است نیاز به بهره گیری از ایده های مردمی دارد که این مهم با فعالیت شوراهای اسلامی محقق می شود.

فیروزگاه شایسته ترین برهان و دلیل انجام کار شورایی را دستور قرآن کریم و استنباط از آیه «و امرهم شوری بینهم»، «و شاورهم فی الامر» دانست.
وی افزود: بی شک برای پیشبرد سریع برنامه‌های اجتماعی، اقتصادی، عمرانی، فرهنگی و سایر امور رفاهی نیاز به همکاری مردم می باشد و این یکی از شایسته ترین برخوردهای حکومت اسلامی با مردم است.
رئیس سابق کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر کرج به نقش شورای اسلامی شهر کرج در رفع مشکلات و معضلات شهری و در مقابل آن تامین امکانات خدمت رسانی موثر و مستمر به شهروندان را یادآور شد و افزود: پرداختن به موضوعات مختلف شهری خود وظیفه سنگین شورائیان را به ویژه در کلانشهری چون کرج که با مسائل متعددی در امور شهری از جمله ترافیک، عدم ساختارهای مناسب شهری، مسائل مربوط به سيستم حمل و نقل، کندی اجرای طرح های مربوط به توسعه قطار شهری مواجه است را دو چندان می کند.

46

برچسب‌ها:

نظر شما