شناسهٔ خبر: 19096172 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

در اولین روز سفر پاپ فرانسیس به مصر چه گذشت؟ + تصاویر

حوزه/ پاپ فرانسیس از تمام رهبران دینی جهان خواست برای اتحاد و ترک تفرقه و دودستگی و مبارزه با خشونت دینی تلاش کنند و با وحشی گری و خشونت به نام دین مبارزه کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، عصر روز گذشته پاپ فرانسیس، پاپ واتیکان و رهبر کاتولیک های جهان برای شرکت در کنفرانس جهانی صلح الازهر در جریان یک سفر دو روزه وارد قاهره شد و با استقبال مسئولان مصر و مردم روبرو شد.

پاپ واتیکان در پیام خود به مردم مصر اظهار امیدواری کرد این سفر در ایجاد صلح جهانی و رواج گفتگو و صلح و آشتی در جهان اسلام تاثیرگذار باشد.

السیسی رییس جمهور مصر نیز در کاخ ریاست جمهوری از پاپ فرانسیس استقبال کرد و به وی خوشامد گفت و افزود: با افتخار تاکید می کنم که موضع گیری های انسانی شما امید آفرین و وحدت آفرین است و باعث ترویج فرهنگ گذشت و مهربانی و همزیستی در جهان می شود.

پاپ واتیکان پس از آن برای شرکت در کنفرانس جهانی صلح، راهی الازهر شد و با شیخ الازهر دیدار کرد.

وی در ابتدای سخنان خود در این کنفراس جمله "السلام علیکم" را به زبان عربی بیان کرد و از شیخ الازهر و تمام حاضران خواست به احترام قربانیان تروریسم در مصر یک دقیقه بایستند.

پاپ فرانسیس خاطر نشان کرد: نام مصر بارها در کتاب مقدس ذکر شده و در اعتقادات مسیحیان در این سرزمین بود که خداوند نام خود را به حضرت موسی آموخت و ما اینجا را سرزمین خود می دانیم.

وی افزود: تمام رهبران دینی جهان باید برای اتحاد و ترک تفرقه و دودستگی و مبارزه با خشونت دینی تلاش کنند و با وحشی گری و خشونت به نام دین مبارزه کنند.

پاپ واتیکان پس از آن راهی کلیسای جامع مصر شد و با پدر تواضروس دوم دیدار کرد و سپس در کلیسای البطرسیه حضور یافت و مراسم نیایش را به جا آورد.

نظر شما