شناسهٔ خبر: 19094979 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

روحانی: ملت آماده شنیدن دروغ جدید در کشور نیست/ جای مرحوم آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی خالی است

سیاست > انتخابات - روحانی در جمع مردم کرمان با اشاره به اینکه راه و مسیر آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی را ادامه می‌دهم، گفت: ما مسیر عدالت، اعتدال و اصلاحات را رها نخواهیم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرآنلاین، حجت الاسلام حسن روحانی در جمع قشرهای مختلف مردم کرمان به منظور انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم سخنرانی کرد.

وی در حین این سخنرانی از حمایت مردم قدر دانی کرد و ادامه داد ما به نمی گذاریم بار دیگر در دانشگاه ها فضای امنیتی ایجاد شود.
روحانی در ادامه تاکید کرد مردم ایران دیگر شعار و دروغ را نمی پذیرند.

اهم اظهارات رئیس جمهور را به نقل از خبرگزاری‌ها بخوانید؛

*ما در مسیری که سال 92 با هم عهد بستیم و تا امروز در آن مسیر حرکت کردیم ادامه می دهیم و باید راه را تا پایان و رسیدن به اهداف بلندمان ادامه دهیم.

*این روزها، روزهای سرنوشت ساز برای ماست در این ایام واقعا جای مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی خالی است، ای کاش می شد هنوز هم از فیض وجود آن سیاستمدار پخته و صابر، آن مجاهد نستوه که در انقلاب در کنار امام عزیز و بزرگوار ما و در دفاع مقدس به عنوان بازوی امام راحل بود و برای حراست از انقلاب اسلامی ما به عنوان یار دیرین کنار رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) باقی بود، بهره می گرفتیم.

*از روز اول تصمیم گرفتیم با صداقت، راستگویی و شفافیت با هم مسیر اعتلای کشور را ادامه دهیم زیرا اگر روزی در این کشور دروغ جای خود را پیدا کند، پیشرفت از این کشور رخت بر می بندد.

*ما سالها آمار دروغ و نادرست و حرف های دروغ و نادرست را شنیدیم و دیدیم کشور ما در مسیر پرتگاه قرار گرفت و امروز ملت ما دیگر آماده شنیدن دروغ جدید در کشور نیست.

*امروز دیگر ملت ما بعد از این همه مقاومت و ایستادگی نشان داده است که شعار دادن، وعده های بی پایه دادن و آمار و ارقام برای آینده ساختن نمی تواند گوش شنوایی میان مردم بزرگوار و فهیم ایران عزیز ما داشته باشد، ما باید راهمان را ادامه دهیم و راه ما راه آزادی است.

*ما نخواهیم گذاشت بار دیگر فضای امنیتی بر دانشگاه های ما حکمفرما شود.

*{در پاسخ به شعار 'روحانی روحانی، حمایتت می کنیم' }اگر حمایت شما نبود به هیچ عنوان ما در این مدت توفیقی را به دست نمی آوردیم.

*در سه سال و نیم بارها و بارها در جلسات تصمیم گیری خصوصی و عمومی رودر روی ما ایستادند تا مردم از شبکه مجازی استفاده نکنند، هر روز به ما فشار آوردند تا همه شبکه های اجتماعی را فیلتر کنند، حالا که موقع انتخاب شده است آنها پیشتاز در استفاده از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی هستند، اگر چیز بدی بود برای شما هم باید بد باشد و اگر وسیله خوبی بود برای شما هست چرا برای مردم ما نباشد.

*ما راهمان را با هم شروع کرده و با هم ادامه می دهیم و با هم به مقصد نهایی خواهیم رساند.

*امروز روز سرنوشت ماست و ما امروز در یک مسیر مهمی در حال حرکت هستیم و عده ای می خواهند وسط راه بر گردیم ما به آنها می گوییم، بر نمی گردیم.

*عده ای می خواهند وسط راه متوقف شویم، ما متوقف نمی شویم، ما چرا باید از راهمان برگردیم به ما بگویید، شما که می گویید این راه را ادامه ندهید، بگویید چرا؟

*راهمان این بوده که شرق کشور را آباد کنیم، استان کرمان مسیر ارتباط جهان شرق با غرب باشد، مسیر ما این بوده که از شاهراه و شرق کشور راه آهن و جاده را تا اروپا متصل کنیم، ما راهمان این بوده که برای اولین استان در ایران آب دریای عمان به صورت شیرین شده وارد این استان شود.

*در سه سال و نیم یک هزار تفاهم نامه توسط مسئولان با بخش های خصوصی و عمومی امضا شده و 16 هزار میلیارد تومان به بهره برداری رسیده است.

*عده ای می گویند چرا در ماه های آخر شما طرح ها را افتتاح می کنید؛ قرار ما با مردم در سفرهای استانی این بود که قولی به مردم بدهیم که قابل عمل باشد و قولی بدهیم که تا پایان دولت یازدهم به افتتاح برسد و حالا که می خواهیم افتتاح کنیم می گویند نکنید.

* آنها فکر می کنند طرح هزار میلیاردی که امروز افتتاح می شود، دیروز کلنگ زده شده اما این مردم در طول سه سال و نیم تلاش کرده اند.

*ما چرا از راهمان برگردیم، راه ما این است که غیر از سرمایه داخلی اگر توانستیم سرمایه خارجی را هم به داخل کشور بیاوریم برای جوانان و مردم شغل ایجاد کنیم.

*راه ما این است که در این استان حدود سه میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی به صورت فاینانس جذب شده و یکهزار و 378 میلیون یورو سرمایه گذاری انجام شده است، شما می گویید سرمایه نیاید؟

*مردم عزیز کرمان در طول این چند سال، در سایه وحدت، تلاش و زحمت شما و بخش های عمومی و خصوصی و حمایت آیت الله جعفری امام جمعه محترم کرمان، صادرات استان کرمان پنج میلیارد دلار بوده است.

*ما راهی را که برای اجرای حقوق شهروندی انتخاب کرده ایم این را رها نخواهیم کرد، برخی فکر می کنند حقوق شهروندی روی کاغذ نوشته شده و اجرا نمی شود اما دولت یازدهم در ماه های آخر با تمام توان خود حقوق شهروندی را اجرا می کند و من به آنهایی که از حقوق شهروندی خوشحال نیستند و می گویند به مردم آزادی ندهیم، زنها نباید در فعالیت های اجتماعی باشند، می گویم اگر این مردم بار مسئولیت دولت دوازدهم را بر دوش این خادم خود گذاشتند بدانند حقوق شهروندی مو به مو اجرا خواهد شد.

*ما اجازه نمی دهیم حقوق خصوصی مردم تضعیف یا نقض شود، ما اجازه نمی دهیم بی قانونی ها در کشور ادامه یابد و با حول و قوه الهی با حمایت مجلس شورای اسلامی راه احقاق حقوق ملت را ادامه می دهیم.

*{با یادآوری افتخارات استان کرمان از جمله سردار سلیمانی، شهید باهنر، آیت الله هاشمی رفسنجانی و اسحاق جهانگیری} همه آنهایی که خادم مردم در دولت یازدهم بوده اند، راه پیروزی ملت عزیزمان را دنبال می کنند.

*{در پاسخ به شعارهای مردم}به شما قول می دهم همین طور که من سخن می گویم و شما مطالبی را بیان می کنید می شنوم و پیام شما را درک می کنم و با همه توان همه تلاشم را به کار خواهم گرفت.

*قول می دهم که تا اجرای کامل فصل سوم قانون اساسی برای احقاق حقوق ملت از پای ننشینیم و برای اجرای قانون اساسی و حقوق ملت همه توان خود را باید به کار بگیریم.

*امروز روز ساختن سرنوشت چهار سال آینده و آینده های دورتر به دست شما مردم است و رای ما همه باید در روز 29 اردیبهشت کنار صندوق آرا باشد و ما می خواهیم آزادی را ادامه دهیم، ما می خواهیم امنیت واقعی مردم محور و جامعه محور را ادامه دهیم و می خواهیم آرامش کشور ما باقی بماند و ما در پی پیشرفت و سربلندی ایران عزیز هستیم.

*دوباره ایران، دوباره اسلام، دوباره اعتدال، دوباره امید، دوباره پیشرفت ایران عزیز و دوباره سربلندی کرمان.

همچنین لازم به ذکر است قشر مختلف مردم که در سالن تلاش استان کرمان برای استقبال از روحانی حاضر شده بودند، در حین سخنرانی رئیس جمهور شعار "اسحاق دوستت داریم" سر دادند.

29212

نظر شما