شناسهٔ خبر: 19091559 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استقرار صندوق های رای انتخابات ریاست جمهوری ایران در چند شهر استرالیا

کوالالامپور- ایرنا - سفارت جمهوری اسلامی ایران در استرالیا روز شنبه اعلام کرد صندوق های رای گیری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در محل سفارت کشورمان در کانبرا و دیگر شهرهای مهم استرالیا مستقر می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سفارت جمهوری اسلامی ایران در استرالیا در اطلاعیه ای اعلام کرد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روز جمعه 29 اردیبهشت ماه جاری برابر با 19 ماه مه در محل سفارت ایران در شهر کانبرا و دیگر شهرهای مهم استرالیا برگزار خواهد شد.
این سفارتخانه تصریح کرد ستاد انتخابات خارج از کشور مستقر در اداره کل ایرانیان وزارت امورخارجه به منظور اطلاع رسانی و آشنایی هموطنان مقیم خارج از کشور با قوانین مرتبط با انتخابات پست الکترونیکی p.election1396@mfa.gov.ir را آماده تا پاسخگویی سئوالات هموطنان خارج از کشور در خصوص انتخابات باشد.
سفارت ایران در استرالیا قرار است شهرهای مهم این کشور را که انتخابات در آن برگزار می شود، مجددا اعلام کند.
دارا بودن تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران و داشتن 18 سال تمام تا 29 اردیبهشت امسال از شرایط شرکت کنندگان در انتخابات برای رای دادن است.
شرکت کنندگان در انتخابات باید برای رای دادن شناسنامه و کارت ملی خود را به همراه داشته باشند، اما ایرانیان خارج از کشور در صورت همراه نداشتن شناسنامه و کارت ملی می توانند با ارائه گذرنامه معتبر ایرانی در انتخابات شرکت کنند.
انتخابات ریاست جمهوری در 103 کشور و 279 شعبه اخذ رای برگزار می شود و 2 میلیون و 500 هزار ایرانی خارج از کشور حائز شرایط رای دادن هستند.
279 شعبه اخذ رای برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ایران در سراسر جهان در نظر گرفته شده است.
آساق**1611**انتشاردهنده: رضاپیمان یغمایی

انتهای پیام /*

نظر شما