شناسهٔ خبر: 19091483 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

توسعه آموزش هاي مهارتي گام نخست در كاهش نرخ بيكاري و تقويت توليد داخلي

مديركل دفتر آموزش هاي كاردانش وزارت آموزش و پرورش گفت: توسعه آموزش هاي مهارتي گام نخست دركاهش نرخ بي كاري و تقويت توليد داخلي است .

صاحب‌خبر -

به گزارش مركز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل از استان فارس، مصطفی آذركيش در جمع سرگروه هاي آموزشي درس مديريت و برنامه ريزي خانواده استان هاي كشور با اشاره به نامگذاري سال جديد به نام اقتصاد مقاومتي، توليد و اشتغال توسط مقام معظم رهبري گفت: توسعه آموزش هاي مهارتي گام نخست در كاهش نرخ بي كاري و تقويت توليد داخلي است.

مديركل دفتر آموزش هاي كاردانش وزارت آموزش و پرورش افزود: درسال اقتصاد مقتاومتي، توليد و اشتغال بر اساس نقش و جايگاه ويژه اي كه دختران امروز و مادران فردا در اقتصاد خانواده و اقتصاد كشور دارند توسعه آموزش هاي مهارتي در شاخه كاردانش و رشته هاي مرتبط با فعاليت دختران به طور ويژه در دستوركارقرار دارد.

وي گفت: براي داشتن خانواده سالم و توسعه اقتصادي و اجتماعي؛ بدست آوردن مهارت هاي لازم مديريت و برنامه ريزي خانواده نقش بسزايي دارد.

آذركيش گفت: اين رشته يكي از رشته هاي مورد تاكيد براي توسعه است چرا كه ظرفيت هاي بسيار خوبي دارد و مهارت هاي كسب شده درآن هم به اقتصاد خانواده و هم به اقتصاد جامعه كمك مي كند و توسعه آن شرايط بسيارخوبي را براي جامعه رقم خواهد زد.

وي گفت: از جمله توانايي هايي كه هنر جويان فارغ التحصيل در اين رشته كسب مي كنند خوداشتغالي، تاسيس كارگاه هاي خانگي، افزايش خود اتكايي، اعتماد به نفس و ارتقاي سلامت خانواده است.

آذركيش افزود: استانداردهاي مهارت مديريت خانواده، مهارت سالم زيستن و هنر در خانه ازجمله مهارت هايي است كه هنرجويان آموزش مي بينند .

مديركل دفتر كاردانش وزارت آموزش و پرورش گفت: امروزه در كشور عزيزمان ايران توسعه آموزش هاي مهارتي يك ضرورت اجتناب ناپذير است و اراده دولت و مجلس شوراي اسلامي بر تجهيز هنرستان ها و اختصاص بودجه هاي مناسب در راستاي افزايش توليد داخلي و استفاده حداكثري از ظرفيت نيروي انساني است

وي با تاكيد براهميت خاص اين دبيرخانه و استان فارس براي دفتر كاردانش به برخي از فعاليت هاي دبيرخانه راهبردي درس مديريت و برنامه ريزي خانواده در كشوراشاره كرد وگفت: اين دبيرخانه يكي از دبيرخانه هاي موفق ما مي باشدكه فعاليت هاي اين عزيزان در استان جاي تقدير و تشكر دارد.

نظر شما