شناسهٔ خبر: 19091472 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

کاهش نرخ رشد اقتصادی آمریکا

نرخ رشد اقتصادی آمریکا در سه ماهه نخست امسال ( میلادی) کاهش یافت.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، در آستانه یکصدمین روز به قدرت رسیدن دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا، روز جمعه خبر غافلگیر کننده و ناخوشایند برای او رقم پایین رشد اقتصادی این کشور در نخستین سه ماهه سال بود.  
به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، وزارت بازرگانی آمریکا در نخستین ارزیابی خود از تولید ناخالص داخلی این کشور اعلام کرد آهنگ رشد اقتصادی امریکا از ماه ژانویه تا مارس به 0/7 درصد کاهش یافته است که نشانگر ضعیف ترین آهنگ رشد آمریکا در سه سال محسوب می شود. 
تحلیل گران چنین رشد ضعیفی را انتظار نداشتند و بعد از رشد 2/1 درصدی در آخرین سه ماهه سال 2016، رشدی 1/1 درصدی را پیش بینی می کردند.
دو عامل عمده کاهش مصرف و کاهش سرمایه گذاری در بازار سهام، به شدت بر کاهش رشد آمریکا تاثیر گذار بوده است.
طی این مدت هزینه های مصرفی از 0/3 درصد بالاتر نرفت و این رقم در برابر 3/5 درصد هزینه های مصرفی در سه ماهه چهارم سال 2016، نشانگر پایین ترین رشد از سه ماهه آخر سال 2009 به این طرف است و این در حالی است که کشور از رکود خارج می شد. 
بسیاری از تحلیل گران خاطر نشان کردند آمریکایی ها همچنین خودرو و کالاهای بادوام کم تری خریداری کردند. دوره  ژانویه و فوریه نیز در آمریکا با کاهش هزینه های گرمایش و پوشاک همراه بود.
همچنین در بازپرداخت عوارض مالیاتی نیز تاخیرهایی وجود داشت که می تواند احتیاط مصرف کنندگان را توضیح دهد.

نظر شما