شناسهٔ خبر: 19091324 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

در گفت‌وگو با فارس مطرح شد

ماموریت‌های آموزشی ویژه دانشگاه تهران / برنامه توسعه طب سالمندی

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: به دانشگاه علوم پزشکی تهران، مأموریت‌های ویژه‌ای واگذار شده که در سه حوزه طب سالمندی، هسته‌ای و بحث اخلاق پزشکی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس، محمد جلیلی معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران در حاشیه نشست معاونین آموزشی دانشگاه علوم پزشکی سراسری کشور، گفت: منطقه 10 آمایشی دانشگاه‌های علوم پزشکی که شامل دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، شهید بهشتی، ایران، شاهد، بقیةالله، ارتش، سازمان انتقال خون، مرکز قلب شهید رجایی می‌شود.

وی افزود: گزارشی که ما در این جلسه ارائه می‌دهیم هم بحث‌های طرح تحول در حوزه دانشگاه و کارهایی که در این زمینه انجام داده‌ایم و هم بحث‌های مأموریت‌های مشترکی که به دانشگاه‌ها واگذار شده را شامل می‌شود. این گزارش همچنین مأموریت‌های ویژه را در بر می‌‌گیرد.

جلیلی ادامه داد: به دانشگاه علوم پزشکی تهران، مأموریت‌های ویژه‌ای واگذار شده که در سه حوزه طب سالمندی، هسته‌ای و بحث اخلاق پزشکی است. در بُعد مأموریت‌های مشترک هم مانند سایر مناطق و دانشگاه‌ها مبحث بین‌المللی‌سازی و توسعه فضای مجازی، آموزش مجازی و اعتباربخشی مؤسسه و بیمارستان‌ها در سطح دانشگاه‌ها مطرح است.

وی ادامه داد: دانشگاه تهران در بحث بین المللی سازی، کارهای خوبی انجام داده است. نزدیک به 800 دانشجوی بین المللی از دانشگاه ما پذیرش گرفتند. دانشگاه مجازی که از قبل راه افتاده بود اما کمک زیادی به راه اندازی سایر دانشگاه‌های مجازی در سطح کشور کردیم و زیر ساخت‌های آن‌ها را فراهم نمودیم.

جلیلی ادامه داد: در بحث اعتبار بخشی بیمارستانی نیز همه 14 مرکز آموزشی_درمانیمان را اعتبار بخشی درونی کردیم و منتظر هستیم تیم‌های ارزیابی بیرونی هم از سمت وزارتخانه ارزیابی را انجام دهند.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: ماموریت‌های ویژه برای معاونت‌های آموزشی دانشگاه‌ها به این صورت تعریف شده که هر کدام از دانشگاه‌ها مامور شدند که در یک حوزه‌، برنامه‌ای برای گسترش موضوع خاصی را تهیه کنند.

وی گفت: در حوزه طب سالمندی با توجه به وجود گروه طب سالمندی در دانشگاه علوم پزشکی تهران کاری که انجام شد، بررسی ظرفیت‌های موجود در کشور برای طب سالمندی بود و همچنین رصد جایگاه کشور در منطقه و دنیا در خصوص بحث طب سالمندی و نهایتا ارائه مجموعه راه کارهای مفید برای توسعه طب سالمندی است.

جلیلی اضافه کرد: مجموعه این راه‌کارها به وزارت بهداشت در قالب سند ماموریت ویژه ارائه شد و وزارت بهداشت تعیین می‌کنند بعضی توصیه و راه‌کارهایی که پیشنهاد شده را در سطح کشوری پیگیری کنند یا بعضی مجددا به دانشگاه‌ها واسپاری شود و یکسری از آن‌ها از جمله بحث تخصصی کردن طب سالمندی، اقداماتی است که هم اکنون ذر برنامه کاری دانشگاه قرار دارد.

انتهای پیام/

نظر شما