شناسهٔ خبر: 19091318 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

فرماندار شهرستان قروه:

نبود تعامل در سیستم بانکی یکی از موانع تولید در کشور است

قروه- فرماندار قروه با بیان اینکه یکی از موانع تولید و توسعه سیستم بانکی است، تعامل و همراهی مدیران دستگاه های اجرایی را برای پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی مهم دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، پرویز کولانی صبح امروز شنبه در دومین نشست ستاد اقتصاد مقاومتی با محوریت بررسی مشکلات واحدهای تولیدی بخش کشاورزی در شهرستان قروه پس از شنیدن مسایل و موانع موجود توسط تولید کنندگان، اظهار داشت: یکی از موانع تولید و توسعه در کشور سیستم بانکی است و همین عامل تحقق نیافتن اقتصاد مقاومتی می باشد.

به گفته وی اساس کار در سیستم بانکی اشتباه پایه ریزی شده به طوری که بانک ها به زیان دهی واحدهای تولیدی توجهی نداشته و فقط منافع خود را می بینند و همین همراهی نکردن با تولید کننده می تواند ضربه بزرگی به توسعه در کشور به ویژه در مناطقی همچون استان کردستان و شهرستان قروه بزند.

کولانی با بیان اینکه بروکراسی اداری و قوانین دست و پاگیر بانکی باعث دلسرد شدن تولید کننده می شوند، افزود: وظایف قانونی اگر منجر شود واحد تولیدی زمین بخورد آن قانون اشتباه است و باید بازبینی شود چرا که اقدام و عمل با همراهی و اجرای صحیح قانون محقق می شود.

وی باتوجه به ارجاع پرونده برخی از تولیدکنندگان به مراجع قضایی توسط مدیران اجرایی، تصریح کرد: سیاست دولت بر این دانست که باید ابتدا داخل مجموعه، موانع رفع شود سپس به مراجع قضایی برسد و همین همراهی برای رسیدن به توسعه را می رساند.

نظر شما