شناسهٔ خبر: 19091170 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری:

وزارت علوم از۴۰ پارک علمی و فناوری در کشور حمایت می کند

اصفهان- وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: وزارت علوم از ۴۰ پارک علمی و فناوری در کشور حمایت کرده و برای بیش از ۳۵۰۰ شرکت و مؤسسه دانش بنیان صدور مجوز کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، دکتر محمد فرهادی شامگاه جمعه در مراسم اختتامیه سیزدهمین جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی خاطرنشان کرد: در طول فعالیت دولت یازدهم، بیش از۵۰۰ میلیون دلار محصولات شرکت های دانش بنیان به سایر کشورهای جهان صادر شده است.

وی تبدیل مراکز دانشگاهی و علمی به دانشگاه های نسل سوم و کارآفرین و خلق ثروت و حمایت از مراکز رشد و واحدهای علم و فن آفرینی را از اولویت های اصلی وزارت علوم خواند و ادامه داد: در شرایطی که رقابت جهانی متاثر از تغییرات سریع علم و فن آفرینی است، موفقیت و پیشرفت متعلق به کشورهایی است که زمینه و بستر مناسب برای ظهور و بروز خلاقیت ها و نوآوری ها از رهگذر علم را فراهم کنند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: این موضوع نیازمند مجموعه ای از عناصر هماهنگ نظیر دانشگاهها، مراکز پژوهشی و واحدهای فنافرینی است که با تعامل و همکاری سایر نهادها و سازمانهای اجرایی، صنایع و بخش های انسانی فعالیت می کنند. 

وی با تاکید بر نیروی انسانی متخصص و خلاق، گفت: نیروی متخصص یکی از ملزومات اصلی این فرآیند است و جمهوری اسلامی ایران با داشتن بیش از ۲ هزار مؤسسه و مرکز آموزش عالی و دارا بودن سالانه یک میلیون دانش آموخته دانشگاهی در وضعیت مطلوبی است و توانسته جایگاه ارزشمندی در بین کشورهای منطقه داشته باشد.

وی با اشاره به حمایت از ۴۰ پارک علمی و فناوری و صدور مجوز برای بیش از سه هزار و ۵۰۰ شرکت و مؤسسه دانش بنیان در کشور، اظهارکرد: بسیاری از این مجموعه ها از تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی و صندوق های پژوهش و فن آفرینی استفاده کردند.
فرهادی یادآور شد: در بخش ارتباطات بین المللی، وزارتخانه علوم همسو با سیاست خارجی کشور در پی تعامل فعال و سازنده با دیگر کشورها است.

وی اضافه کرد:» این وزارتخانه در استفاده از ظرفیت ها و تخصص ایرانیان مقیم خارج، تعامل با دانشمندان سایر ملل و همچنین عرضه محصولات و خدمات دانش بنیان به بازارهای بین المللی اقدامات خوبی انجام داده که نتایج درخشانی نیز برای ایران به همراه داشت.

نظر شما