شناسهٔ خبر: 19090971 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

شیرزاد:

شخصیت جهانگیری و رییسی در مناظره رونمایی شد/ صداوسیما هنوز نتوانسته مناظره جذاب برگزار کند

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه در مناظره روز گذشته شخصیت رییسی و جهانگیری برای مردم نمایان شد، گفت: رییسی نه تنها از رقبای اصلاح‌طلب خود که حتی از در اردوگاه اصولگرایان نیز از رقبای خود جامانده است.

صاحب‌خبر -

احمد شیرزاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در ارزیابی مناظره روز گذشته نامزدهای انتخابات ریاست جمهوی گفت:‌ در این مناظره از ابعاد شخصیتی آقایان جهانگیری و رییسی بیش از دیگر نامزدهای ریاست‌جمهوری برای مردم رونمایی شد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب یادآور شد: با توجه به حضور آقایان روحانی و قالیباف در مناظره‌های انتخاباتی مربوط به سال ۹۲ مردم تاحدودی با ویژگی‌های اخلاقی این دو نامزد آشنا بودند.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی در عین حال از آقایان میرسلیم و هاشمی طبا به عنوان دونامزدی یاد کرد که هنوز ابعاد شخصیتی آنها برای مخاطبان برنامه مناظره نامزدهای ریاست جمهوری پنهان باقیمانده است.

او با بیان اینکه برای قضاوت دقیق‌تر در مورد ابعاد شخصیتی نامزدهای ریاست‌جمهوری باید تا پخش آخرین قسمت از مناظره‌های سه‌گانه نامزدهای ریاست جمهوری سال ۹۶ صبر کرد، گفت: نکته دیگری که باید بعد از پخش برنامه امروز مناظره به آن توجه کنیم جاماندن آقای رئیسی از دیگر رقبای خود در این دوره از انتخابات ریاست‌جمهوری است.

او ادامه داد: رییسی نه تنها از رقبای اصلاح‌طلب خود که حتی از در اردوگاه اصولگرایان نیز از رقبای خود جامانده است. اگر چنین نبود نباید پیش از برگزاری اولین مناظره شاهد افتراق نظر اعضای تشکل جمنا در معرفی یک کاندیدای واحد می‌بودیم.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه ارزیابی خود از وضعیتی که تشکل‌های اصولگرا در مواجه با انتخابات دور دوازدهم ریاست جمهوری مواجه شده اند، گفت: اصولگرایان آنقدر در حمایت از نامزد مورد تایید جریان متبوعشان با تردید مواجه بودند که در نهایت با اعلام نتایج نامزدهای مورد تایید شورای نگهبان تاحدودی از بار این مشکل آنها کاسته شد.

او ادامه داد: ارزیابی من این است که این طیف سیاسی به دلیل آنکه هنوز اجماع در مورد حمایت از یک نامزد واحد به اجماع نرسیده ، تصمیم گرفته است تا این مسئله را به برگزاری مناظره‌های تلویزیونی واگذار کند.

شیرزاد با تاکید براینکه اصلاح‌طلبان برخلاف رقبای انتخاباتی خود با چنین مشکلی روبرو نیستند، گفت: جریان اصلاح طلبی از مدت‌ها قبل بر سر ادامه حمایت از آقای روحانی تکلیف خود را در مورد انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرده بودند.

او در عین حال در مقایسه مناظره این دوره از رقابت های ریاست جمهوری با مناظره‌های دو دوره پیشینٰ گفت: وجه مشترک این سه دوره این است که هنوز صدا و سیما نمی‌تواند یک مناظره جذاب را با رعایت موازین اخلاقی برگزار کند.  

شیرزاد یادآور شد: در سال ۸۸ مناظرات نامزدها طوری با دراختیار قراردادن تریبون آزاد به نامزدها برگزار شد که در نهایت، بحث محفوظ ماندن حقوق کاندیدای غایب مطرح شد.

او ادامه داد: این مسئله باعث شد تا برای سال ۹۲، مناظره‌ها در حضور همه نامزدها برگزار شود اما این بار شکل طرح برخی از پرسشها طوری بود که مناظره نامزدهای ریاست جمهوری تا حد یک برنامه مسابقه هوش تنزل پیدا کند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: واقعیت این است که همه مردم دغدغه معیشتٰ ازدواج جوانان و محیط زیست را دارند و تکرار این موضوعات از زبان نامزدها دردی را دوا نمی‌کند.

او ابراز کرد: آنچه که مردم آنرا در این مناظره ها جستجو می‌کنند این است که هر نامزد چه راه حلی برای مقابله با این بحران‌ها دارد و تفاوت آن با سایر نامزدها چیست.

نظر شما