شناسهٔ خبر: 19090865 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

کشته شدن ۴۵ داعشی در عملیات ارتش افغان

ایسنا

وزارت دفاع افغانستان اعلام کرد، در جریان عملیات‌های پاکسازی و حملات هوایی علیه مواضع گروه تروریستی داعش در منطقه "آچین" در استان ننگرهار ۳۶ تن از شبه نظامیان این گروه کشته شدند که یکی از رهبران این شاخه که مسئول ارتباطات آن بود نیز کشته شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش  بولتن نیوز ، وزارت دفاع افغانستان اعلام کرد، در جریان عملیات‌های پاکسازی و حملات هوایی علیه مواضع گروه تروریستی داعش در منطقه "آچین" در استان ننگرهار ۳۶ تن از شبه نظامیان این گروه کشته شدند که یکی از رهبران این شاخه که مسئول ارتباطات آن بود نیز کشته شد.

پنتاگون اعلام کرد، رهبر داعش در افغانستان احتمالا در چند روز اخیر در جریان عملیات در شرق این کشور کشته شده باشد. عملیاتی که در آن دو سرباز آمریکایی کشته شدند در حالی که هنوز تحقیقات درباره علت مرگ این دو سرباز ادامه دارد.

جف دیویس، سخنگوی پنتاگون اظهار داشت، حدود ۵۰ سرباز آمریکایی و ۴۰ نظامی از نیروهای ویژه آمریکا عصر چهارشنبه به صورت هوایی به منطقه‌ای در نزدیکی مقر رهبر داعش در ننگرهار منتقل شدند؛ جایی که از سوی عبد الحسیب که پنتاگون او را رهبر داعش در افغانستان می‌داند،‌ مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مقر عبد الحسیب در نزدیکی منطقه‌ تونل‌های قرار دارد که نیروهای آمریکایی ۱۳ آوریل "مادر بمب‌ها" به آنجا انداختند. بمبی  که قوی‌ترین بمب غیرهسته‌ای است که آمریکا در درگیری‌ها از آن استفاده می‌کند.

مقامات پنتاگون معتقدند،‌ عبد الحسیب در این عملیات کشته شده باشد ام تا این ساعت دیویس این خبر را تایید نکرده است.

 در بیانیه فرماندهی آمریکا در افغانستان آمده است، در صورت تایید این خبر کشته شدن عبد الحسیب  وطرفدارانش به طور گسترده بر عملیات داعش در افغانستان تاثیر می‌گذارد و به ما در تحقق هدف‌مان یعنی نابودی آن در سال جاری میلادی کمک می‌کند.

به گفته منابع، تعداد زیادی از سرکردگان داعش و گروه خراسان، شاخه محلی آن کشته شدند که تعداد کشته‌ها به ۳۶ تن می‌رسد.

در عین حال یک تونل مورد استفاده عوامل این گروه و چند مخفیگاه آنها نیز در این عملیات‌ها از بین رفت.

وزارت دفاع افغانستان همچنین اضافه کرد که در یک عملیات مجزای دیگر علیه مواضع داعش در منطقه "حسکه مینا" نیز ۹ شبه نظامی دیگر این گروه تروریستی کشته و دو تن دیگر زخمی شدند.

طبق اعلام این وزارتخانه عملیات انجام شده در حسکه مینا شامل حملات هوایی نیز بوده اما اطلاعاتی درباره این که آیا این حملات هوایی از سوی نیروهای آمریکایی انجام شده یا نیروی هوایی افغانستان داده نشد.

ننگرهار جزو استان‌های عمدتا آرام در شرق افغانستان است اما در سال‌های اخیر فعالیت‌های گروه‌های شبه نظامی مخالف دولت این کشور در مناطقی از این استان تشدید شده است.

هم نیروی هوایی افغانستان و هم نیروی هوایی آمریکا مرتبا علیه عوامل گروه تروریستی داعش در این استان دست به حملات هوایی می‌زنند.

نظر شما