شناسهٔ خبر: 19090541 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

چند خبر از حوزه کتاب؛

عرضه 6 کتاب از مجموعه «چگونه می نویسم» در نمایشگاه کتاب

تهران- ایرنا- 6 کتاب از مجموعه کتاب های «چگونه می نویسم» در سی امین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عرضه خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا، این مجموعه شامل آثار 212نویسنده ایرانی و خارجی است و در تهیه این 6 کتاب که 15 سال زمان برده، 29 نویسنده ایرانی، 141 نویسنده خارجی و 42 مترجم مشارکت داشته اند.
عناوین کتاب های این مجموعه شامل یکصد روش از یکصد نویسنده معاصر، 9 روش از 9 داستان نویس معاصر، 14 روش از 14 روزنامه نگار معاصر، هفت روش از هفت فیلم نامه نویس معاصر، 9 روش از 9 نمایش نامه نویس معاصر و 17روش از 17 نویسنده خلاق معاصر است.
از جمله افرادی که در این مجموعه مشارکت دارند، می توان به احمد محمود، جواد مجابی، ابراهیم یونسی، یونس شکرخواه، فرید قاسمی، منوچهر طیاب، خسرو سینایی، اسماعیل خلج و بهروز غریب پور اشاره کرد.
هدف از تهیه مجموعه کتاب های « چگونه می نویسم»، انتقال تجربه نویسندگان ایرانی و خارجی معاصر، از جمله داستان نویسان، نمایش نامه نویسان، فیلم نامه نویسان، مقاله نویسان، روزنامه نگاران، شاعران و نویسندگان خلاق به علاقه مندان نویسندگی در هریک از این رشته ها است.
کتاب های بعدی در دست تهیه این مجموعه در مورد سفرنامه نویسی و زندگی نامه نویسی است.
مجموعه کتاب های « چگونه می نویسم» با مدیریت کاظم رهبر تهیه شده و انتشارات کتاب خورشید آن را منتشر کرده است.

** سمینار «بهبود فروش کتاب و بازاریابی اثربخش»
به گزارش ایرنا از موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، این سمینار از سوی این موسسه و با همکاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت برگزار می‌شود.
سمینار جمعه ۲۲ اردیبهشت ماه از ساعت ۱۲ تا ۱۴در محل سالن بین‌الملل سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار می‌شود.
«برنهارد فچ» مدیر ارشد بازاریابی گروه انتشاراتی «درومرناور» در این سمینار با موضوع بهبود فروش کتاب و بازاریابی و اثربخشی آن سخنرانی می‌کند.
علاقه‌مندان می‌توانند رزومه و فعالیت‌های خود در حوزه نشر کتاب را برای حضور در این نشست تا تاریخ ۱۸/۲/۱۳۹۶ به آدرس international _ event@tibf.ir ارسال کنند.
با توجه به محدودیت ظرفیت، پذیرش و انتخاب صرفاً از طریق ثبت‌نام انجام می‌گیرد.

** نویسندگان و اهالی فرهنگ ایتالیا در نمایشگاه کتاب
به گزارش ایرنا از سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، رایزن فرهنگی ایتالیا در ایران از حضور هیاتی ۳۲ نفره از اهالی نشر و فرهنگ ایتالیا در ایام برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خبر داد.
ایتالیا امسال مهمان ویژه نمایشگاه کتاب تهران است.
پروفسور کارلو چرتی گفت: در میان چهره‌های ایتالیایی حاضر در نمایشگاه تهران می‌توان به والری ماگرلی شاعر و مترجم و منتقد ادبی، ‌مارکو کارلو پاستونزی کلینا جیا مازوکو و میشلا مورجیا، ‌مارسلو ناردیس، اوگو اورنزو نوولی، الساندرو باربرو، میشلا مورجیا، میشل سرا ارانتی، اوگو لورنزو نوولی، بئاتریس ماریا ماسینی و جیانی بیاندیلو به عنوان نویسنده اشاره کرد.
رایزن فرهنگی ایتالیا در ایران ادامه داد: آلفری لورنزون رئیس اتحادیه ناشران ایتالیا و برخی از اعضای اتحادیه به همراه رسانا رومو مدیرکل کتابخانه‌ها و مؤسسات وزارت فرهنگ ایتالیا و نیز نمایندگان مؤسسات نشر موندادوری، سابینا، پونته و گوئرا از ایتالیا نیز در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور خواهند داشت.
گوئیدو لوئیجی آنتونیو اسکارابوتولو تصویرگر ایتالیایی نیز در ایام حضور در نمایشگاه کتاب میهمان ایران خواهد بود.
وی با اشاره به برگزاری نمایشگاهی از کتاب‌های کتابخانه آنجلیکای رُم در موزه کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران گفت: این نمایشگاه با عنوان «کتاب‌های جاده ابریشم: از رم به تهران برگزار می‌شود. کتابخانه آنجلیکای رُم از قدیمی‌ترین کتابخانه های رم است که بیش از ۵۰۰ سال قدمت دارد.
براساس این گزارش انتشار دو کتابشناسی از «آثار ایرانی در ایتالیا» و «آثار ادبی ایتالیایی در ایران» توسط موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران از دیگر اقدامات پژوهشی همزمان با نمایشگاه سی ام خواهد بود.
چرتی افزود: در ادامه برنامه‌های فرهنگی ایتالیا چهارم ماه می، در باغ نگارستان با همکاری دانشگاه تهران، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، دایره المعارف ایتالیا و وزارت امور خارجه ایتالیا دومین دور گفتگوی فرهنگی بین ایران و اروپا برگزار می‌شود.
بر اساس این گزارش، غرفه‌ ایتالیا که امسال به عنوان میهمان ویژه در نمایشگاه حضور دارد، چهارشنبه( ۱۳ اردیبهشت)توسط مقامات ایتالیایی به همراه جمعی از اصحاب فرهنگ ایرانی افتتاح می‌شود.
روز پنج‌شنبه(۱۴ اردیبهشت) هیات فرهنگی ایتالیا با موضوع «درخشش قرون‌وسطا: داستان یک‌سو تفاهم بزرگ» با سخنرانی الساندرو باربرو نشستی را در نمایشگاه کتاب برگزار می‌کند.
برنامه‌های میهمان ویژه نمایشگاه کتاب تهران روز یکشنبه ۱۷ اردیبهشت با نشست بررسی ادبیات کلاسیک قرن بیستم ایتالیا و محبوبیت آن در ایران با نگاهی ویژه به آثار ایتالو کالوینو و با سخنرانی مارکو بلپولیتی و آنتونیا شرکا ادامه خواهد یافت.

** همایش «خلیج فارس آبراهه همزیستی»
به گزارش ایرنا از کتابخانه ملی، اداره کل همکاری های علمی و بین المللی سازمان اسناد و کتابخانه ملی همایشی با عنوان « خلیج فارس آبراهه همزیستی » را در آرشیو ملی برگزار می کند.
این مراسم همراه با رونمایی از مهمترین اسناد مربوط به این حوزه در آرشیو ملی است و با حضور و سخنرانی مجید تفرشی پژوهشگر و استاد دانشگاه از لندن،کیهان برزگر رئیس مرکز پژوهش های علمی و مطالعات استراتژیک خاورمیانه و استاد دانشگاه علوم و تحقیقات تهران، شهرام یوسفی فر عضو هیات علمی و معاون اسناد ملی ایران و غلامرضا عزیزی رئیس پژوهشکده اسناد ملی ایران روز یکشنبه 10 اردیبهشت از ساعت 9 تا 12:30 در سالن همایش های آرشیو ملی برگزار می شود.
علاقه‌مندان برای حضور در این همایش می‌توانند به نشانی بزرگراه حقانی شرق به غرب، نبش خیابان کوشا، ساختمان آرشیو ملی ایران مراجعه کنند.
فراهنگ**1880**1027**دریافت کننده: پروین اروجی**انتشار: جواد دهقانی

انتهای پیام /*

نظر شما