شناسهٔ خبر: 19090462 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آی‌تی‌‌من | لینک خبر

آلفابت بیش از 5 میلیارد دلار سود خالص کسب کرد

صاحب‌خبر -

فناوران - گزارش مالی سه ماه نخست سال 2017 آلفابت دیروز منتشر شد. این گزارش نشان می دهد درآمد تبلیغاتی آلفابت رشد زیادی داشته و تحریم تبلیغاتی یوتیوب نیز نتوانست از میزان سودآوری این کمپانی کم کند. سود خالص کسب شده آلفابت با رشدی ۲۹ درصدی در سه ماه نخست سال 2017 به ۵.۴۳ میلیارد دلار یا ۷.۷۳ دلار به ازای هر سهم رسیده است. 
بر اساس این گزارش درآمد آلفابت در سه ماه نخست سال ۲۰۱۷ با افزایش ۲۲.۲ درصدی به بیش از ۲۴.۷۵ میلیارد دلار رسیده است.
انتشار این گزارش باعث افزایش ۲.۸ درصدی سهام این کمپانی شد. در حال حاضر قیمت هر سهم این کمپانی ۹۱۶.۸ دلار است. 
گوگل مدت هاست برای کسب درآمد روی تبلیغات موبایلی تمرکز کرده است. گفته می شود این کمپانی و فیس بوک در مجموع بیش از ۹۹ درصد از رشد حوزه تبلیغات دیجیتال در سال ۲۰۱۶ را به خود اختصاص داده اند. گزارش ها نشان می دهد گوگل از بازار تبلیغات سال 2017 (از ابتدا تاکنون) سهم 61.6 درصدی دارد. 
ساندار پیچای، مدیر گوگل درباره تمرکز این کمپانی روی تبلیغات موبایلی گفت: ما دارای ابزار بسیار خوبی مانند موتور جست وجو، سرویس نقشه و یوتیوب هستیم که کاربران زیادی در حوزه موبایل دارند.
در کنار تبلیغات موبایلی، اعلام شده درآمد تبلیغاتی به ازای هر کلیک در گوگل(آگهی دهنده با کلیک کاربر روی تبلیغات هزینه پرداخت می کند) نیز بیش از ۴۴ درصد افزایش پیدا کرده است. پیش بینی شده بود این سیاست منجر به افزایش 29.7 درصدی درآمد شود. البته همه درآمد گوگل از محل تبلیغات کسب نمی شود؛ برای مثال درآمد سرویس های ابری گوگل در سه ماه نخست سال جاری با افزایشی ۴۹.۴ درصدی به بیش از ۳.۱۰ میلیارد دلار رسیده است.مجموع درآمدهای سایر کسب و کارهای آلفابت مانند خودروهای هوشمند ویمو، گوگل فایبر، نست و وریلی که بیشتر جنبه تحقیقاتی دارند، به 244 میلیون دلار رسیده و افزایش داشته؛ اما ضرردهی این بخش از ۷۷۴ میلیون دلار به ۸۸۵ میلیون دلار رسیده است.

برچسب‌ها:

نظر شما