شناسهٔ خبر: 19089690 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مبنای فعالیت‌های كميته امداد حضور و مشارکت مردم است

خبرگزاری شبستان:مدیر کل کمیته امداد امام خميني استان زنجان گفت: مبنای فعالیت‌های كميته امداد امام خميني در همه حوزه‌ها بر پایه و اساس حضور و مشارکت مردم است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، هدایت صفری مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان زنجان اظهار کرد: کمیته امداد امام خمینی به منظور بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و مشارکت خیران طرح‌های مختلفی را طی سال اجرایی می‌کند.

 

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر قریب به 4 درصد از جمعیت استان زنجان زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی استان زنجان هستند، گفت: این آمار شامل 39 هزار مستمری‌بگیر و مددجویانی است که به صورت موردی از خدمات این نهاد استفاده می‌کنند.

 

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی استان زنجان با بیان اینکه زمینه‌سازی برای افزایش حضور مردم در برنامه‌های این نهاد جزو رویکردهای اصلی کمیته امداد امام خمینی است، اضافه کرد: مبنای فعالیت‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) در همه حوزه‌ها بر پایه و اساس حضور و مشارکت مردم است.

 

وی با اشاره به اینکه حضور مردم در کمک به نیازمندان موجب ایجاد همدلی و وفاق اجتماعی و در نتیجه اثربخشی خدمات کمیته امداد امام خمینی می‌شود، تصریح کرد: خوشبختانه طی سال گذشته نیز مشارکت خیران در طرح‌های اجرایی کمیته امداد امام خمینی مطلوب بوده است.

 

صفری با اشاره به کمک 39 میلیارد و 600 میلیون ریالی خیران زنجانی در جشن نیکوکاری گفت: طبق آمارهای موجود مشارکت مردم استان در جشن نیکوکاری در سال 95، نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن  رشد 116 درصدی داشته است.

 

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی استان زنجان با بیان اینکه از مجموع کمک‌های جمع‌آوری‌شده مبلغ 8 میلیارد و 143 میلیون ریال در قالب کمک‌های نقدی و  31 میلیارد و 457 میلیون ریال در قالب کمک‌های غیر نقدی است، اضافه کرد: میزان تحقق مشارکت خیران در این زمینه 112 درصد بوده است، که بیشترین تحقق برنامه ابلاغی در این جشن مربوط به شهرستان ابهر با 203 درصد است.

 

وی با بیان اینکه باید با افزایش تعاملات بین بخشی و هم‌افزایی و کمک به همدیگر کارکردهای کمیته امداد امام خمینی در حوزه‌های مختلف اثربخش‌تر شود، افزود: امیدواریم خیران نیز با مشارکت بیش از پیش زمینه حل بهتر مشکلات مددجویان را فراهم سازند.

 

 

نظر شما