شناسهٔ خبر: 19089384 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

اخبار دفاعی امنیتی در هفته ای که گذشت:

تحویل انبوه موشک نصیر به نیروی دریایی سپاه/ ارزیابی شاخص ها بیانگر موفقیت ناجا

خبرگزاری شبستان: تحویل انبوه موشک جدید کروز «ضد کشتی» نصیر به نیروی دریایی سپاه، بازدید سرلشکر جعفری از شرکت صدرا، ارزیابی شاخص ها بیانگر موفقیت ناجا برخی از سرتیترهای اخبار دفاعی در هفته گذشته بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی دفاعی خبرگزاری شبستان، تحویل انبوه موشک جدید کروز «ضد کشتی» نصیر به نیروی دریایی سپاه، بازدید سرلشکر جعفری از شرکت صدرا، ارزیابی شاخص ها بیانگر موفقیت ناجا برخی از سرتیترهای اخبار دفاعی در هفته گذشته بود. ادامه اخبار و رویدادهای این حوزه را در گزارش زیر بخوانید:

تحویل انبوه موشک جدید کروز «ضد کشتی» نصیر به نیروی دریایی سپاه

با حضور سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و دریادار پاسدار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انبوه موشک جدید کروز ضد کشتی نصیر طی مراسمی در سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع به نیروی دریایی سپاه تحویل داده شد.

سردار دهقان در این مراسم با اشاره به راهبرد وزارت دفاع در تقویت روز افزون توان موشکی نیروهای مسلح گفت : موشک کروز سطح به سطح نصیر با قابلیت شلیک از ساحل و دریا علیه اهداف دریایی از جمله کشتی های جنگی و اسکله ها بکار گرفته می شود.

وزیر دفاع آماده سازی و  واکنش سریع، ارتفاع پروازی پایین، دقت بالای ناوبری و اصابت به هدف، قدرت تخریب زیاد، قابلیت ضد جمینگ بالا به واسطه رادار پیشرفته و شلیک از روی شناورهای تندرو را از ویژگی های موشک جدید نصیر برشمرد.

سردار دهقان تصریح کرد: این دستاورد ارزشمند که ناشی از رویکرد تحقیق، نوآوری، توسعه و تولید بر مبنای نیاز نیروهای مسلح می باشد با بهره گیری از راه های میان بر که همواره مورد تاکید فرماندهی معظم کل قوا بوده، انجام گرفته و با تجهیز نیروهای دریایی ایران به این موشک، گام موثری در راستای افزایش توانمندی دفاعی و قدرت بازدارندگی کشور برداشته شده است.

سردار دهقان با قدردانی از دست اندرکاران طراحی، ساخت و تولید انبوه موشک کروز دریایی نصیر بویژه دانشمندان، متخصصان و کارکنان سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع گفت: این موشک و دیگر موشک های نیروهای مسلح صرفا برای دفاع از ایران اسلامی و فقط بر سر متجاوزان فرود خواهد آمد و برای پاسداری از صلح، ثبات و امنیت منطقه بکار گرفته خواهد شد.

مبارزه ایران با تروریست‌ها در افغانستان، عراق و سوریه در حافظه تاریخ ثبت شده است

امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش در دیدار با وابستگان نظامی خارجی که در دانشگاه افسری امام علی(ع) برگزار شد، گفت: نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران افتخار دارد که برای نهمین سال پیاپی با برگزاری این مراسم باشکوه میزبان وابستگان محترم نظامی کشورهای دوست در جمهوری اسلامی باشد.

وی افزود: جهان در مقطع فعلی برهه حساسی را تجربه می کند و به تعبیر مقام معظم رهبری در پیچ تاریخی قرار دارد و نظم جهانی در حال دگرگونی است.

سرتیپ حیدری اظهار داشت: هم اکنون در بعضی از کشورهای همسایه جمهوری اسلامی ایران و با توطئه بیگانگان، افراطی گری و اقدامات وحشیانه تروریستی و جنگ های نیابتی در حال طرح ریزی و اجراست و مجموعه ای از تروریست ها اعم از عناصر افراطی القاعده، طالبان، داعش، جبهه النصره و سایر گروهک های تروریستی با تحریک و پشتیبانی بعضی از کشورها و حمایت و هدایت کشورهای به ظاهر طرفدار حقوق بشر، برابر سناریوهای ابلاغی از سوی اربابانشان بویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی در حال جنایت علیه بشریت هستند.

فرمانده نزاجا تاکید کرد: هیچکس در جهان نمی تواند نقش سازنده و ثبات بخش جمهوری اسلامی ایران در منطقه را در شرایطی که ناامنی و بی ثباتی مورد حمایت قدرت های فروشنده سلاح است را نادیده بگیرد. زمانی که آمریکا مشغول حمایت از گروه های تروریستی در منطقه بود، جمهوری اسلامی با همه قوا به مبارزه با این گروه‌ها پرداخت و اقدامات مثبت جمهوری اسلامی ایران در افغانستان، عراق و سوریه در مبارزه با گروهای تروریستی چنان در حافظه تاریخ ثبت شده است که هیچکس قادر به نادیده گرفتن آن نیست.

وی افزود: نتیجه انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا و موضع گیری کاندیدهای انتخاباتی در کشورهای اروپایی و سایر تحولات در واقع شروع یک روند سیاسی است که از نظم و روش های جاری مطابقت ندارد و مسلما این روند بر اتحادیه های نظامی در منطقه تاثیر گذار خواهد بود.

فرمانده نیروی زمینی ارتش خاطرنشان کرد: پایه و اساس سیاست های چند دهه اخیر آمریکا در خاورمیانه سیاست های موسوم به دموکراسی سازی و دولت ملت سازی با هدف همسانی هویتی ملت های منطقه با الگو های سیاسی و فرهنگی غربی بوده است، پیگیری عینی این سیاست در دو کشور افغانستان و عراق با وجود هزینه هنگفت برای آمریکا نه تنها به دستاوردهای مد نظر آنها منجر نشد بلکه منطقه را آماج بی ثباتی و رشد قارچ گونه گروه های تروریستی و تشدید مناظعات قومی مذهبی در این کشورها و کل منطقه قرار داد که سرآمد آن پیدایش داعش بود.

سرتیپ حیدری افزود: با وجود تناقضات فکری و کلامی استخراج شده از مواضع و رفتار سیاسی رئیس جمهور جدید آمریکا و نقد جدی وی از سیاست پیشینیان خود به نظر می‌رسد که پس از سالها اتخاذ راهبرد امنیت محوری در سیاست خارجی آمریکا، در دوره جدید راهبرد اقتصاد محوری منبع اصلی کنش سیاست خارجی آمریکا، مد نظر قرار گرفته است و این بدین معناست که کنش‌های امنیتی از مراجع محاسبه‌گری، اقتصادی عبور خواهد کرد و مبنایی برای تهدیدات امنیتی در قبال متحدان خود و همکاری با قدرت‌های منطقه‌ای، ملی جهت مبارزه با داعش خواهد بود.

فرمانده نیروی زمینی همچنین گفت: با وجود تحولات عظیم در منطقه و تصویر سازی غلط رسانه‌ها از توانمندی‌های جمهوری اسلامی، ایران کماکان دومین اقتصاد بزرگ در غرب آسیا و شمال آفریقا و هجدهمین اقتصاد بزرگ دنیا و از لحاظ جمعیت یکی از عناصر بزرگ ژئوپولیتیکی است لذا این توانمندی‌ها، پیشران‌های مناسبی جهت تغییر سیاست خارجی و تقویت توانمندی‌های دفاعی جمهوری اسلامی خواهد بود و نیروی زمینی به پشتوانه همه این عناصر ثابت و متغیر ژئوپلوتیک کشور و رهبری مقام معظم رهبری، خود را در موقعیت برتر جهت اجرای ماموریت‌های ذاتی و دفاع از مرزهای جمهوری اسلامی می‌بیند و توان ارتش جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه تهدیدی برای سایر کشورها بویژه همسایگان نیست.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران و نیروهای مسلح آن برای هیچ کشوری تهدید محسوب نمی‌شوند؛ ما برای همسایگان خود نیز هیچ وقت تهدید نبوده‌ایم. این را تاریخ نزدیک ما به طور واضح نشان میدهد. جمهوری اسلامی به هیچ کشوری تعرض نمی‌کند و نخواهد کرد. لیکن موضوعی جعلی به نام مسئله هسته‌ای و سلاح هسته‌ای را آمریکایی‌ها و برخی ایادیش عَلَم کرده‌اند تا بگویند جمهوری اسلامی ایران موجب تهدید است این در حالی است که تهدید واقعی آمریکاست.

امیر سرتیپ حیدری ادامه داد: امروز ارتش ما، ارتشی است که دفاع از نظام، استقلال و تمامیت ارضی کشور و مردم ایران را در سرلوحه ماموریت‌های خود قرار داده است. نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بر این باورند که با قدرت ایمان و نیز سلاح‌های متعارف جدید و بومی خود قادر به حفاظت از منافع ملی و دفع مقتدارنه هر گونه تجاوز علیه کشور و تنبیه سخت متجاوزین هستند. این ادعا طی هشت سال جنگ تحمیلی صدام علیه ایران اسلامی و نیز امنیت کشور ما با وجود ناامنی‌های پیرامونی ما به روشنی به اثبات رسیده است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در پایان اظهار داشت: نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دوره جدید، ضمن تقویت توانمندی‌های خود، حَسَب تدابیر ابلاغی سلسله مراتب؛ آماده توسعه روابط و تبادل هیئت با نیروی زمینی کشورهای دوست جهت تبادل تجارب آموزشی و نظامی می باشد.

سرلشکر جعفری در بازدید از شرکت صدرا: فعالیتهای شرکت صدرا چشم انداز روشنی را ایجاد کرده است / امید به "صدرا "بازگشته است

سردار سرلشکر پاسدار محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بازدید از شرکت صنعتي دريايي ايران( صدرا) در بوشهر ، در جمع مسئولین و مدیران این مجموعه، با اشاره به توانمندی ، ظرفیت  و پتانسیل های بالای سپاه در عرصه های سازندگی  وعمران و آبادانی کشور، گفت: کشتی سازی صنعت مهمی است که تاکنون کمتردر کشور ما مورد توجه قرار گرفته و امیدواریم با روح جدیدی که در شرکت صدرا دمیده شد، شاهد خدمات ارزنده این مجموعه باشیم.

سرلشکر جعفری بخشی از فعالیتهای صدرا را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: با توجه به ظرفیت های شرکت صدرا در بخشهایی از قبیل ساخت سکو و سازه های مختلف دریایی و ساخت کشتی و شناور های بزرگ ، ارتقای توان این مجموعه  می تواند دستاوردهای مهمی را برای کشور به همراه داشته باشد.

وی افزود:با توجه به تحریم های تحمیلی بر کشور، دشمنی مداوم دشمنان و رقابت های منطقه ای از سویی و بهره مندی ایران اسلامی از ذخایر و سرمایه های عظیم نفت و گاز و انرژی فعالیت امروز شرکت صدرا چشم انداز روشنی را برای ما ایجاد کرده است.

فرمانده کل سپاه در ادامه با تاکید بر اینکه امروز امید به صدرا بازگشته است ، گفت: به فضل الهی با همت  و درایت فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص)مشکلات گذشته "صدرا "رفع و بسترسازی مطلوبی برای فعالیت های مفید و موثر فراهم آمده است که امیدواریم با تلاش و همت شبانه روزی،  دلسوزی و مدیریت جهادی شاهد رشد کمی و کیفی آن باشیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به طرح های عظیم کشور در حوزه کشتی رانی و نفت و گاز ، فعالیت شرکت صدرا می تواند بسیار تعیین کننده باشد.

سرلشکر جعفری در پایان تاکید کرد:با احیای مجدد شرکت صدرا و توجه به ظرفیت های این شرکت دراجرای طرح های تولیدی و اشتغال زایی ، امیدواریم گام مطلوبی را در این عرصه  نیز در تحقق شعار سال جاری برداریم.

گفتنی است ؛سرلشکر جعفری درجریان این بازدید که به همراه سردار عبد اللهی فرمانده قرارگاه سازندگی‌ خاتم‌الانبیاء(ص) انجام شد، از روند  فعالیت‌های این شرکت تحت مدیریت قرارگاه و بخش‌های کشتی‌سازی، سکوسازی و سازه‌های دریایی آن دیدن کرد.

رییس کل ستاد نیروهای مسلح عنوان کرد: ارزیابی شاخص ها بیانگر موفقیت ناجا در عرصه مأموریت ها است

سردار سرلشکر  محمد باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح در دومین روز از بیست و دومین همایش سراسری فرماندهان ، روسا و مدیران ناجا با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی ، دفاع مقدس ، مدافعان حرم و شهدای نیروی انتظامی، سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع) را تسلیت و اعیاد پیش رو به ویژه مبعث نبی اکرم (ص) را تبریک گفت.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی همواره در مأموریت است، افزود: نیروی انتظامی به صورت شبانه روز و مداوم در تلاش و مجاهدت است و قدردان زحمات عزیزانمان در این نیروی هستیم.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: همواره از سوی دشمنان خارجی و برخی خواص داخلی مورد هجمه هستیم و نیروی انتظامی هدف نوک پیکان این هجمه ها است.

سرلشکر باقری ادامه داد: مأموریت ناجا شفاف ، زلال و مطابق آنچه که خداوند متعال دستور داده، است و بدون تردید هر اقدام کوچک و بزرگ ناجا حرکت در مسیری است که خداوند متعال خواسته و لذا عبادت است.

وی اضافه کرد: چنین موهبتی افتخاری بزرگ است و قدرشناسی می خواهد، هر کسی که لباس ناجا را بر تن دارد و در هر بخشی از نیرو، خدمت می کند باید بداند که مجری دستورات پروردگارو در حال عبادت است، به همین جهت شبانه روز باید برای خدمت از این روحیه استفاده کند که خوشبختانه عملکرد نیروی انتظامی تاکنون اینگونه بوده است.

سرلشکر باقری خاطر نشان کرد: آنچه که مقام معظم رهبری از نیروی انتظامی مطالبه می کنند و در حکم فرمانده محترم ناجا نیز قید شده و در دیدارها با معظم له مکررا تکرار شده مطابق موارد اشاره شده است.

این مقام مسئول بیان کرد: ناجا مسئولیت اصلی خود را در برقراری امنیت می داند؛ که امنیت پایه فعالیت های جامعه است، اگر در سند چشم انداز قید می شود که ایران در افق 1404 به دستاوردهای مهمی برسد، مبانی و مقدمه آن امنیت پایدار در جامعه است که بار اصلی تأمین و توسعه آن بر عهده نیروی انتظامی می باشد.

وی تصریح کرد: ناجا در تولید امنیت در تمام ابعاد نقش محوری و کلیدی دارد و این مسئولیت هم در قوانین و هم در تدابیر ابلاغی فرمانده کل قوا قید شده است.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: شاید بخش دیگری در حاکمیت نداشته باشیم که چون ناجا اینگونه توسعه و تنوع مأموریتی داشته باشد، نیروی انتظامی از حیث جغرافیایی از مرزهای هوایی ، دریایی تا مرزهای زمینی مسئولیت دارد و در مقابله با انواع و اقسام جرائم در خط مقدم است.

این مقام مسئول ادامه داد: در کنار اینکه فعالیت و حضور در ناجا یک عبادت ، مباهات و افتخار است، مسئولیت در این نیرو نیز با توجه به تنوع مأموریتی خطیر و سنگین است و شاید تا حدودی طاقت فرساست و می دانیم بار سنگینی برعهده فرماندهان و همرزمانمان در این نیرو است.

وی با اشاره به تغییر شکل تهدیدات کشور تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران دشمنان قسم خورده ای دارد که دائم به فکر توطئه و ضربه زدن به نظام هستند و به هیچ وجه از دشمنی دست بر نمی دارند در کنار اینها با تغییر تاکتیک ها و شکل جدید تهدیدات مواجهه ایم .اما قدرت بازدارندگی و پاسخگویی جمهوری اسلامی ایران دشمنان را از فکر هرگونه تجاوزی مأیوس می کند .

سرلشکر باقری گفت: نیروی انسانی در ناجا با توجه به حجم و تنوع مأموریتی نیاز به عالی ترین آموزش ها دارد، آموزش در نیروهای مسلح بسیار مورد توجه است اما نیازمند "انقلاب آموزشی" در ناجا هستیم.

وی تأکید کرد: نیروی انسانی در نیروهای مسلح به ویژه ناجا باید در حد عالی دارای بصیرت دینی ، سیاسی و انقلابی باشد.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: نیروی انتظامی نیاز به فناوری، علم و تجهیزات تخصصی خط مقدمی دارد ، مجرمان و دشمنان از آخرین فناوری، بهره می برند بنابراین اگر این نیرو از به روزترین تجهیزات استفاده نکند حتما عقب می ماند .

سرلشگر باقری مطرح کرد: نیروی انتظامی باید به بهترین و به روزترین تجهیزات دفاعی ، مرزبانی ، زمینی ، دریابانی ، فاوایی و ... دست یابد، البته باید به امکانات و تأسیسات این نیرو نیز توجه ویژه ای شود.

وی خاطر نشان کرد: مهارت ، اشراف اطلاعاتی،هوشیاری، پابه کار و پا به رکاب بودن ، چابکی، مسلط و با تجربه بودن ، مدیریت مناسب و درصحنه و ... انتظار ما از نیروی انتظامی است.

سرلشکر باقری عنوان کرد: چشمه جوشانی به نام " ابتکار" و "خلاقیت" بایستی همواره در نیروهای مسلح به ویژه ناجا جاری و ساری باشد، بنابراین لازم است دائما با ابتکار و خلاقیت دانش را به فناوری بومی تبدیل و از ظرفیت های موجود بهترین بهره را ببریم.

وی با اشاره به عملکرد ناجا در سال 95 خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی سال پرمشغله و پرمأموریتی را در سال 95 پشت سرگذاشت و خداوند را شاکریم این نیرو چون گذشته مأموریت ها را باموفقیت انجام داد.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح اشاره کرد: بررسی شاخصها بیانگر موفقیت نیروی انتظامی است، کاهش تصادفات و تلفات جاده ای ، کاهش تلفات در مأموریت ها، کاهش شاخص های مربوط به انواع جرایم و ارتقاء شاخص های نظم و امنیت ؛ جملگی بیانگر موفقیت نیروی انتظامی است.

وی با اشاره به راهپیمایی بزرگ اربعین گفت: چند میلیون نفر در راهپیمایی بزرگ اربعین حضور داشتند و شاهد بودیم که با تلاش ویژه ناجا و دیگر دست اندرکاران این مأموریت معنوی به نحو مطلوبی بدون تلفات انجام شد .

رییس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اظهار رضایت مقام معظم رهبری از ناجا عنوان کرد: ایشان عادت ندارند بی جهت از کسی تعریف کنند و اظهار رضایت رهبری از ناجا نکته کوچکی نیست و تاج افتخاری بر سر تک تک فرماندهان و کارکنان ناجا است.

سرلشکر باقری در ادامه با اشاره به انتخابات پیش رو عنوان کرد: مسئله امنیت انتخابات، موضوع مهمی است و نیروی انتظامی در برگزاری انتخاباتی امن مسئولیت مهمی دارد و خوشبختانه از مدتها قبل در این راستا برنامه ریزی کرده و موارد به خوبی ساماندهی و مدیریت شده است.

این مقام مسئول در ادامه مبارزه با قاچاق را یکی از محوری ترین مأموریت های ناجا برشمرد و گفت: این موضوع مطالبه فرمانده کل قوا نیز است.

وی تأکید کرد: اقداماتی که در ناجا و سایر نیروهای مسلح در راستای کاهش تلفات و خسارات انجام شده ، باید تداوم داشته باشد .

سرلشکر باقری یادآور شد: مسئولیت اصلی کنترل مرزها بر عهده ناجا ست و ناجا باید خود را برای ایفای کامل این نقش آماده کند.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه با تأکید بر توسعه و اشراف بر فضای مجازی خاطر نشان کرد: فرماندهان ناجا به ویژه مسئولان پلیس فتا باید بر این فضا تسلط کافی داشته باشند و همواره از مجرمان در تسلط به این فضا پیشی بگیرند.

وی در پایان با قدردانی مجدد از زحمات همه فرماندهان و کارکنان ناجا گفت: قدردان زحمات تک تک عزیزانمان هستیم .

نیروی زمینی سپاه در حمایت از جبهه‌ مقاومت در جهان اسلام مجاهدت می‌کند

سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه طی سخنانی در پنجمین همایش بهداشت و درمان سپاه که در تهران برگزار شد، اظهار داشت: نیروی زمینی سپاه چه در دفاع مقدس و چه در عرصه امنیت و دفاع از مرزهای کشور و چه در جبهه های دور و در جبهه ها مقاومت اسلامی و دفاع از حریم اهل بیت و مسلمانان در اقصی نقاط جهان اسلام مجاهدت کرده است.

سردار سلامی، فرماندهی را قلمروی همه جانبه از تعهدها و مسولیتها دانست و با بیان اینکه توجه به انسانها جزو مهمترین ارکان مدیریت یک فرمانده است، گفت: ما فقط نسبت به آمادگی تجهیزات یا رزم نفرات مسئول نیستیم بلکه نسبت به محیط و همه شئون سربازانمان مسئولیت داریم.

وی ادامه داد: ما رسالت بزرگی بر دوش گرفته ایم و آرمانهای بلندی داریم و دشمنان بزرگی در مسیر داریم که با آنها درگیر شده ایم و هنوز هم درگیریم.

جانشین فرمانده سپاه تصریح کرد: برای شکستن اراده و دفن سیاست های آنها و ناامید کردن سیاستمدارانشان، نیازمند ساختن قدرتی عظیم هستیم؛ قدرتی که بیش از تکیه بر تجهیزات، بر اراده نیروهای انسانی متکی باشد.

سردار سلامی با بیان اینکه در سپاه، نیروی انسانی نیز مانند تجهیزات مهم هستند، گفت: ما می‌خواهیم سخت‌ترین لحظه های تاریخ نبرد در جهان را روی دوش پاسداران قرار دهیم؛ کسانی که معادلات میدان نبرد را تعیین کرده و از شکست ها جلوگیری کنند.

وی تاکید کرد: باید تلاش کنیم که انسانهای‌مان همه شاخص های یک مجاهد شکست ناپذیر و نفوذناپذیر در صحنه های جهاد را داشته باشند در غیر این صورت نمی‌توانیم به موفقیت های بزرگ برسیم.

جانشین فرمانده سپاه افزود: در این مسیر باید به بهداشت و سلامت برای جسم نیروها توجه شود و این مهم حتی باید در طراحی تسلیحات مد نظر باشد.

سردار سلامی تصریح کرد : رزمندگان ما باید از نظر قوای جسمانی بسیار قوی تر از سربازان امریکایی‌ها باشند.

وی ضمن تاکید بر لزوم آرام‌بخش بودن محیط پادگانها، گفت: در عین حال که باید منضبط و در انجام مسئولیت‌ها جدی باشیم، اما لازم است از سختگیری‌های بی مورد نیز پرهیز شود.

امنیت و پیشرفت دو روی یک سکه هستند/ اجازه نمی‌دهیم هیچ فرد یا سازمانی اقتدار ناجا را مخدوش کند

سردار سرتیپ حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در بیست و دومین همایش سراسری فرماندهان، روسا و مدیران نیروی انتظامی ایران طی سخنانی با تبیین اهمیت و نقش امنیت در پیشرفت و تعالی کشور تصریح کرد: امنیت و پیشرفت دو روی یک سکه هستند چراکه در پرتو امنیت، پیشرفت و در سایه پیشرفت، امنیت حاصل می شود.

سرداردهقان با اشاره به ویژگی های برجسته نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، اقتدار را از مهمترین ویژگی های این نیرو ذکر کرد و گفت: در پرتو اقتدار باید نظم و قانون بدون تبعیض در جامعه اعمال شود زیرا اعمال قانون بدون تبعیض اقتدار آفرین، نظم آفرین و حیثیت ساز است و با این رویکرد التزام و تمکین به قانون به عنوان یک فرهنگ در درون جامعه نهادینه می شود.

وی به ارتباط مستقیم و مستمر ناجا با آحاد ملت در همه عرصه ها اشاره کرد و افزود: این تماس و ارتباط نزدیک، خدمات رسانی مستمر، مبارزه با جرایم و پیشگیری از وقوع آن موجب می شود که نیروی انتظامی به عنوان مظهر حاکمیت تلقی شود.

سردار دهقان گفت: نیروی انتظامی امروز در چشم مردم عزیز و عملکرد آن مورد تأیید فرماندهی معظم کل قوا است که علت آن روحیه و انگیزه خدمت خالصانه و تعهد و تلاش آنان برای استقرار امنیت و انتظام در همه سطوح جامعه است.

وی با بیان اینکه ناجا آبرو و حیثیت نظام از نگاه جامعه است، تصریح کرد: هیچگاه اجازه نمی دهیم هیچ عنصر ، فرد و یا سازمان اقتدار ناجا را مخدوش کرده و از بین ببرد.

وزیر دفاع با بیان اینکه امروز دیگر نمی توانیم نگاه سنتی به نیروی انتظامی داشته باشیم، تصریح کرد: نیروی انتظامی نباید یک نیروی تدافعی باشد بلکه باید با بهره گیری از آخرین فناوری های روز، تهدیدات را پیش بینی، پیش گیری و خنثی سازد.

سردار دهقان افزود: وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، وظیفه خود می داند که با بکارگیری همه ظرفیت های خود و کشور از نیروی انتظامی حمایت و در حوزه های معیشتی، آموزشی، ارتباطات امن، تجهیزات انفرادی، تأسیسات و اماکن، امکانات و تجهیزات هوایی و دریایی نیازهای نیروی انتظامی را تأمین تا انشاءالله فرماندهان، افسران و کارکنان این نیروی خدوم و مردمی بتوانند بدون کمترین دغدغه ای به وظیفه ذاتی و مأموریت اصلی خود که برقراری امنیت در کشور است بپردازند.

وزیر دفاع در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دروغ پراکنی و جعل اخبار نادرست از سوی منافقین در ارتباط با توانمندی های صلح آمیز هسته‌ای ایران و به دنبال آن موضع گیری نادرست و خصمانه برخی مقامات آمریکایی در این زمینه گفت: بسیار جای شگفتی است که مقامات آمریکایی دوباره با طناب فرسوده منافقین که مهمترین ویژگی آنها ترور و خیانت به مردم کشورشان است به چاه می افتند.

وی اظهار داشت: بی تردید این توطئه شیطانی منافقین شکست خواهد خورد و ملت هوشیار و انقلابی ایران هرگز تحقیر و تهدید را نپذیرفته و نمی پذیرد و در جهت ایفای نقش منطقه ای و جهانی و تقویت توان دفاعی و بازدارندگی خود لحظه ای کوتاهی نخواهد  کرد.

وزیر دفاع با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: قطعاً در آستانه این رویداد بزرگ ملی، دشمنان به تلاش های خود برای ایجاد ناامنی می افزایند، لذا باید با مراقبت و هوشیاری بیشتر تأمین کنندگان امنیت کشور ، اجازه کوچکترین حرکت تهدید آمیز به آنان داده نشود.

سردار دهقان در پایان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عزیز نیروی انتظامی، از خدمات و مجاهدت های فرماندهان، افسران و کارکنان ناجا تشکر و قدردانی کرد.

 

 

نظر شما