شناسهٔ خبر: 19083482 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

حافظ قرقیزستانی در سی و چهارمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم؛

تجربیات ایران در برگزاری مسابقات الگویی برای کشورهای مسلمان است

خبرگزاری شبستان: نماینده کشور قرقیزستان گفت: در این سی و چهارسالی که مسابقات در ایران برگزار می شود این کشور همیشه موفق بوده است و تجربیات این کشور می تواند الگویی برای دیگر کشورهای مسلمان باشد.

صاحب‌خبر -

جنربک نماینده کشور قرقیزستان در گفتگو با خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان گفت: برای بار اولی است که به ایران میایم. ایران کشور زیبا و بسیار متمدن است.

وی ادامه داد: قرقیزستان کشوری است که بسیار به سنت های قدیمی اهمیت می دهم ایران نیز همانند قرقیزستان می باشد و از این برای خیلی جالب بود که بعضی از فرهنگ های قدیمی قرقیزی با ایرانی مشابه است.

نماینده قرقیزستان افزود: قبل از اینکه بخواهم راجب مسابقات صحبت کنم اجازه دهید از جاذبه ها  زیبایی های ایران بگویم زیرا این زیبایی ها نشانه ها خداوند است چیزی که بارها در قرآن به آن اشاره شده است. هنگامی که به باغ پرندگان شهر تهران رفتیم بسیار شگفت زده شدم. ایران خیابان های بسیار زیبایی دارد و از این رو باید به مردم ایران تبریک بگویم.

وی با اشاره به سطح مسابقات تصریح کرد: مسابقات ایران همیشه از سطح بالا و خوبی برخوردار است و در این سی و چهارسالی که مسابقات در ایران برگزار می شود این کشور همیشه موفق بوده است و تجربیات این کشور می تواند الگویی برای دیگر کشورهای مسلمان باشد.

جنربک خاطرنشان کرد: اگر مسلمانان می خواهند با یکدیگر اتحاد داشته باشند باید محافل دینی و قرآنی را در سطح بین المللی داشته باشند و همانند ایران در برگزاری مسابقات فعال باشند.

 

نظر شما