شناسهٔ خبر: 19083466 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سینا سعیدیان فیلمی جدید تولید می‌کند/ استقبال خوب از فیلم «شنل» در جشنواره جهانی

سینا سعیدیان به جدیدترین فعالیت سینمایی خود و روند نمایش فیلم کندری در جشنواره جهانی اشاره کرد.

صاحب‌خبر -
سینا سعیدیان فیلمی جدید تولید می‌کند/ فیلم «شنل» با استقبال خوبی در جشنواره جهانی روبرو شدبه گزارش خبرنگار  حوزه سینما   گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فیلم سینمایی «شٓنِل» ساخته حسین کندری پس از حضور در سی‌وپنجمین جشنواره ملی فیلم فجر در جشنواره جهانی فجر نیز به نمایش درآمد. در این باره با سینا سعیديان مجری طرح و مدير توليد آن مصاحبه‌ای انجام دادیم که می‌خوانید.

آقای سعیديان استقبال از فیلم شما در جشنواره چطور بود؟

فیلم «شنل» در بخش بازار جشنواره جهانی فیلم فجر به نمایش درآمد و به نظرم استقبال تماشاگران ایرانی و خارجی از آن به نسبت فیلم‌های دیگری که در این بخش از جشنواره نمایش داده شد، خوب بود.

به نظرتان دلیل این میزان استقبال از فیلم «شنل» چه بود؟

من دلیل دقيق این میزان استقبال از فیلمم را نمی‌دانم. ممکن است بخشی از آن به خاطر بازخوردهایی باشد که در جشنواره ملی فجر داشتیم. در اینجا باید به تأثیر نام فیلم و نقش آقاى شجاع نوری به عنوان تهیه‌کننده اثر هم اشاره کرد ضمن اينكه نمی‌توان تاثیر عوامل دیگر این فیلم در میزان استقبال از آن را نادیده گرفت.

اگر آقای شجاع نوری پشت کار نبودند این فیلم را به جشنواره جهانی فجر می‌دادید؟

قطعا این کار را می‌کردیم و با توجه به آنکه در بخش بازار جشنواره جهانی به نمایش درآمده، حضورش در این جشنواره ربطی به این ندارد که تهیه‌کننده آن جزو تیم برگزارکننده جشنواره جهانی فجر باشد یا نباشد.

به نظر شما جداسازی جشنواره جهانی فجر از جشنواره ملی و نحوه برگزاری آن اتفاق خوبی است؟

به هر حال اگرچه نقدهایی به جدایی بخش‌های ملی و جهانی جشنواره فیلم فجر و نحوه برگزاری جشنواره جهانی فجر وارد است اما به نظر بنده حال و هواى جشنواره جهانی از جشنواره ملی بهتر است.من دلیل اصلى اين جو خوب را نمی‌دانم اما گمان می‌کنم به جهت حضور ميهمانان خارجی، لوکیشن جشنواره و تیم برگزارکننده آن باشد.

آیا دوست دارید که به عنوان مجری طرح، مدیر تولید و تهیه‌کننده در وادی مشترک‌سازی هم فعالیت کنید و دلیلش چیست؟

صد در صد، چون به هر حال تولید مشترک در کل دنیا مرسوم است و در ایران کمتر رخ می‌دهد. اتفاقا امسال یک تیم فیلمساز هنگ کنگی در زمان برگزارى جشنواره بين‌الملل فجر به ایران آمده‌اند و من آنها را همراهی کردم و یک سری صحبت‌ها و مذاکراتی با بنیاد فارابی و سازمان سینمایی انجام شده است. امیدواریم که بتوانیم با توجه به این مذاکرات و صحبت ها  محصول مشترک خوبی تولید کنیم.

آیا در فیلم جدیدتان به بعد تجاری هم فکر کردید؟

حتما، اما در چارچوب تعريف شده خودمان خواهد بود. من به عنوان یک تهيه‌كننده بايد آگاه باشم که بازگشت سرمایه و رسیدن به یک سود حداقل دغدغه اول سرمایه‌گذار و تهیه‌کننده است.قطعا مسئله گیشه برای ما که در بخش خصوصى فعاليت داريم مهم است زیرا برگشت سرمایه انگیزه‌ای برای کارهای بعدى خواهد بود.

فیلم‌نامه جدید نوشته کیست و آیا حسین کندری در کار جدید با شما همکاری می‌کند؟

در کار جدید با آقای کندری همکاری ندارم. هم اکنون به اتفاق آقاى شجاع نوری بر روی دو طرح و ايده کار می‌کنیم كه هنوز فیلمنامه آنها تکمیل نشده است. نویسنده یکی از این طرح‌ها بهار کاتوزی است و حمیدرضا بابابیگی نویسنده فیلم‌نامه «شنل» نیز مشغول نوشتن يكى ديگر از اين طرح‌ها مى‌باشد.


انتهای پیام/

نظر شما