شناسهٔ خبر: 19083380 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تیلرسون: به دنبال گفت‌وگو با کره شمالی هستیم/ خواستار فروپاشی پیونگ‌یانگ نیستیم

وزیر خارجه آمریکا روز جمعه گفت واشنگتن برای حل مسئله کره شمالی به دنبال گفت‌وگو با این کشور است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «رکس تیلرسون»، وزیر خارجه آمریکا روز جمعه گفت واشنگتن برای حل مسئله کره شمالی به دنبال گفت‌وگو با این کشور است. 

وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با «ان‌پی‌آر» گفت که کره شمالی بایستی با این آمادگی که سلاح‌های هسته‌ایش را کنار بگذارد سر میز مذاکره حاضر شود. 

وی گفت: «می‌دانید اگر به حرفهای کره شمالی گوش داده شود، دلیل آنها برای داشتن سلاح هسته‌ای، تداوم بخشیدن به موجودیت رژیمشان است. امید ما این است که بتوانیم آنها را متقاعد کنیم که شما برای اطمینان داشتن از موجودیت حکومتتان نیازی به این سلاح‌های ندارید. ما به دنبال فروپاشی این رژیم نیستیم.»

 

اظهارات وزیر خارجه آمریکا احتمالاً در میان کارشناسان و تحلیلگران به عنوان نشانه‌ای دیگر از نرم شدن سیاست‌های دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا علیه کره شمالی پس از تنش‌های لفظی و تهدیدهای نظامی مقام‌های دو کشور تلقی خواهد شد.

 روز پنجشنبه رسانه‌ها گزارش دادند دولت ترامپ بعد از نشست با تمامی اعضای سنای آمریکا اعلام کرده واشنگتن خواهان بازگرداندن پیونگ یانگ به مسیر گفت وگو درخصوص برنامه هسته‌ای وموشک‌های بالستیک این کشور وحل مسالمت آمیز اوضاع است. 

تنش‌های بین پیونگ‌یانگ و واشنگتن بعد از گمانه‌زنی‌هایی در خصوص احتمال اقدام کره شمالی برای انجام ششمین آزمایش هسته‌ای این کشور شدت گرفت. دو کشور بارها یکدیگر را به حمله نظامی تهدید کردند. 

انتهای پیام/ * 

نظر شما