شناسهٔ خبر: 19082949 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نصر-قدیمی | لینک خبر

امام جمعه تبریز:

رئیس جمهور منتخب نباید از تشر دشمن بترسد/ تبلیغات باید به دور از فریب و حیله باشد

نصر: امام جمعه تبریز با تاکید به اینکه باید تبلیغات به دوراز فریب و حیله باشد و یادمان نرود در کشور جمهوری اسلامی قرار داریم، گفت: باید انتخابات کشور ما نمونه در کل جهان باشد و در شرایطی که در معضل بیکاری و رکود اقتصادی هستیم فردی را انتخاب کنیم که از تشر دشمن نترسد و فرد شجاع باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش نصر به نقل از فارس، آیت الله محسن مجتهدشبستری در خطبه های نماز جمعه این هفته تبریز در مصلای امام خمین (ره) این شهر با اشاره به فرمایشات مقام عظمای ولایت در عید مبعث اظهار کرد: این نظام با مستکبران مبارزه می‌کند و دشمنان سر دشمنی با ایران دارد و تهدیدات اخیر در منطقه، هیچ تاثیری برای ایران نداشته و در صورت نیاز پاسخ دندان‌شکن به دشمن خواهد داد.

وی ادامه داد: ایشان فرموده‌اند که آمریکا تمام تلاش خود را برای سرنگونی ایران انجام می‌دهد ولی بداند ایران برای مقابله با آنها همه تلاش خود را انجام خواهد و اجازه زیاده روی نخواهد داد.

خطیب جمعه تبریز با بیان اینکه مقام معظم رهبری تاکیدات زیادی به نامزدهای ریاست جمهوری در خصوص بی‌نیازی به خارج از کشور و استفاده از ظرفیت‌ها داخلی داشته‌اند، افزود: اخیرا عهدشکنی و بدجنسی آمریکا برای همه لمس شده است و از سال ۶۸ تاکنون می‌توان سیاست‌های راهبردی رهبر فرزانه را در چند جمله خلاصه کرد.

وی ادامه داد: اولین تاکید ولی فقیه شرکت پرشور در انتخابات است که باعث ناامیدی دشمن می‌شود و دومین تاکید برای اهمیت به قانون و جایگاه شورای نگهبان است و سومین بخش توجه به رای مردم است که آن را حق الناس دانسته‌اند و صیانت آن را مهم بیان کرده‌اند همچنین تبلیغات انتخاباتی باید با نزاکت و متانت انجام گیرد و تاکید دیگر رعایت ادب و نزاکت و اخلاق انتخاباتی است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با تاکید به اینکه باید تبلیغات به دور از فریب و حیله باشد و یادمان نرود در کشور جمهوری اسلامی قرار داریم، افزود: باید انتخابات کشور ما نمونه در کل جهان باشد و در شرایطی که در معضل بیکاری و رکود اقتصادی هستیم فردی را انتخاب کنیم که از تشر دشمن نترسد و فرد شجاع باشد.

وی به هماهنگی فرد منتخب با ولایت فقیه تاکید کرد و ادامه داد: باید فردی انتخاب شود که رهبر را از عمق جان قبول کند و تشریفاتی این نام و اعتقاد رو فریاد نزند.

خطیب جمعه تبریز با بیان اینکه مردم با حضور گسترده و آگاهانه با الهام از رهنمودهای ولایت فقیه به صورت عملی ولایی بودن خود را ثابت خواهند کرد، گفت:  مردم خطه آذربایجان  با حضور گسترده بار دیگر غیرت و تعصب خود به انقلاب و رهبری نشان خواهند داد.

امام جمعه تبریز با اشاره به فرارسیدن ماه شعبان و اعیاد شعبانیه اظهار داشت: مناسبت‌ها و اعیاد بزرگی در این ماه قرار دارند که لزوم توجه بیشتر به برکات معنوی این ماه را می‌رساند.

وی خاطر نشان کرد: ‌این ماه در دیدگاه بزرگان اسلامی و ائمه اطهار(ع) از جایگاه خاصی برخوردار است و ماه نبی‌مکرم اسلام نام گرفته است.

آیت‌الله شبستری اظهار کرد: ماه شعبان فرصت مناسبی برای خودسازی و ورود به ماه مبارک رمضان است و از برجسته‌ترین اعمال در این ماه عبادت و خودسازی است.

وی با اشاره به میلاد بزرگ پاسدار اسلام امام حسین(ع) و روز پاسدار اظهار کرد: پاسداران انقلاب اسلامی از آغاز انقلاب در خدمت انقلاب و پشتیبان ولایت فقیه بودند.

آیت‌‌الله شبستری در ادامه ولادت بزرگان جهان تشیع از جمله میلاد امام حسین(ع) و روز پاسدار را تبریک گفت و تصریح کرد: پاسداران بازوان دفاع از کیان اسلام، انقلاب و ولایت هستند.

وی تصریح کرد: سوم شعبان میلاد امام حسین(ع) به احترام بزرگ پاسدار حریم اسلام ،روز پاسدار نامگذاری شده است و پاسداران و جانبازان سرمایه‌های بی‌بدیل انقلاب اسلامی هستند و این نامگذاری نوعی ارز‌ش گذاری از پاسداران و جانبازان است.

امام جمعه تبریز همچنین از ولادت سردار بزرگ کربلا، حضرت ابوالفضل العباس(ع) و روز جانباز ستایش کرد و گفت: امیدواریم مسوولان جمهوری اسلامی ایران تمام تلاش خود را برای شهیدان زنده نظام، جانبازان سرفراز به کار گیرند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی ضمن اشاره به میلاد تبریک امام سجاد که به نام روز آزادگان نامگذاری شده است، گفت: باید عشق، مهر و محبت اهل بیت(ع) را در دل خود همواره زنده بداریم، زیرا پیکر دین را روحی جز ولایت و کالبد آیین را جانی جز امامت و بدنه طاعات و عبادات را ارزشی جز محبت و معرفت حجت خدا نیست.

وی به فرارسیدن روز معلم و شهادت آیت الله مطهری اشاره کرد و گفت: روز معلم روز روشن شدن چراغ تربیت است و تولید نیروهای متخصص است.

آیت الله مجتهدشبستری با تبریک فرارسیدن روز کارگر به زحمت کشان، افزود: این روز امسال برای کشور پر اهمیت است زیرا با تولید محصولات داخلی به بیگانه محتاج نباشیم و با تولیدات داخلی بی نیاز شویم و شعار سال که تولید مولد است عملی سازیم.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به فرارسیدن روز سوم شعبان میلاد امام حسین(س) گفت: در طول سال نام ایشان بر لب تمام مسلمانان آورده می شود و انسان با شنیدن مسائل ایشان درس صبر و استقامت  می گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان به سالروز ولادت حضرت عباس(س) اشاره کرد، گفت:  حضرت عباس (س)به آینه عبادت ها معروف هستند و باید بخش های دیگر فضائل ایشان را به مردم مطرح کرد و مردم بدانند عباس یعنی شیر بیشه ها و مقاوم در مقابل دشمن است.

وی خاطرنشان کرد: سه روز پشت سر هم ماه شعبان فرصتی برای تامل در خصوصیات این سه بزرگوار است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما