شناسهٔ خبر: 19082637 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

رئیس مجلس شورای اسلامی:

کارهای مُسَکِن وار مشکلی را حل نمی‌کند

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری سرمایه‌گذاری در تولید ملی و توسعه صادرات راه عقلایی است، لذا کارهای مسکن وار مشکلی را حل نمی‌کند و باید پختگی در مدیران کشور وجود داشته باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فیروزنا: علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در سفر به شهرستان فیروزاباد در جلسه شورای اداری این شهرستان اظهار داشت: در 4 سال گذشته شرایط کشور بسیار سخت و مشکلات جدی در اقتصادی مطرح بود به گونه‌ای که برخی از کارخانه‌ها برای تهیه مواد اولیه با مشکلات بسیاری روبه‌رو بودند.

 

وی با بیان اینکه با وجود مشکلات حرکت کشور رو به جلو و امیدوارکننده است، گفت: پروژه‌های در حال اجرا می‌تواند سبب گشایش در کشور شود که برخی از این پروژه‌ها نظیر راه آهن استان فارس در اشتغالزایی نیز موثر است.

 

لاریجانی با بیان اینکه برنامه‌های مرتبط با کشاورزی، صنعت و نفت و گاز در اولویت اقدامات مسئولان قرار گیرد، افزود: سیاست کشور خدمات‌رسانی به بخش‌های محروم است.

 

لاریجانی همچنین شرایط کشور را به لحاظ بین‌المللی دارای تغییراتی دانست و گفت: در گذشته تحریم‌ها شدید بود، مشکل فروش نفت داشته و کارخانجات هم مواد اولیه نداشتند و باید این مشکلات را حل می‌کردیم اما هم اکنون برای راه اندازی کارخانه‌ها عزم جدی در کشور ایجاد شده و سرمایه وجود دارد و صرفاً باید اقدامات آغاز شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی، امنیت جمهوری اسلامی را در منطقه پایدار توصیف کرد و گفت: این مهم‌ را به صورت برنامه‌ریزی شده به دست آوردیم و در حقیقت تدبیر دیپلماتیک دست به دست داد تا ایران به امنیت پایدار برسد.

وی در ادامه به معضل بیکاری در کشور اشاره و بر لزوم پرهیز از تکرار اشتباهات گذشته تأکید کرد و گفت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری سرمایه‌گذاری در تولید ملی و توسعه صادرات راه عقلایی است، لذا کارهای مسکن وار مشکلی را حل نمی‌کند و باید پختگی در مدیران کشور وجود داشته باشد که البته برنامه ششم نیز در این خصوص دورنمای خوبی به لحاظ کمی مشخص کرده است.

لاریجانی همچنین به وضعیت اقتصادی کشور نیز اشاره‌ای کرد و یادآور شد که در سال ۹۱ تورم حدود ۴۰ درصد بود و گاهی ساعتی تورم بالا می‌رفت و ادامه داد: امروز بیش از ۲ و نیم میلیون بشکه نفت و میعانات گازی صادر می‌شود، همچنین LC بانک‌ها باز شده و تورم کنترل شده است لذا زمینه برای یک جهش به وجود آمده که اگر عاقلانه استفاده شود و منابع را زخمی نکنند مثمرثمر خواهد بود.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بازدیدهای خود از برخی از پروژه‌ها، آن‌ها را گشایشی برای استان فارس و فیروزآباد برشمرد و گفت: بحمد الهی امسال بارندگی خوبی رخ داد و این موجب شد تا سد تنگاب فیروزآباد پر شود لذا لازم است حداکثر استفاده از این سد در بخش کشاورزی صورت گیرد و اگر آبیاری نوین باشد شرایط بهتر است.

 

وی، فیروزآباد را شهرستانی چند وجهی برشمرد و خواستار توجه به سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری این شهرستان شد و گفت: البته این شهرستان در بخش کشاورزی و دامداری نیز می‌تواند تبدیل به قطب شود.

 

کوروش کرم‌پور نماینده مردم فیروزآباد در این جلسه فیروزآباد را دارای استعدادهای فراوان توصیف کرد و گفت: با توجه به تبعیض های موجود در خصوص تقسیم اعتبارات شهرستان ها علیرغم به بهره‌برداری رسیدن سد تنگاب هنوز مردم حوزه انتخابیه از این نعمت الهی در شرب، صنعت و کشاورزی برخوردار نشده‌اند.

نماینده مردم فیروزآباد از رئیس مجلس شورای اسلامی خواست تا نماینده ای برای بررسی این موضوع تعیین گردد و ادامه داد: اگر حقوق مردم در حوزه بهداشت و درمان تضییع شده در دولت آینده به آنها بازگردانده شود. همچنین پتروشیمی فیروزآباد به خاطر تصمیم پوپولیستی آغاز به کار کرد در  حالی که نیاز به آب بالای 11.5 میلیون مترمکعب دارد از این رو هیچگاه نمی تواند آغاز به کار کند.

 

عضو هیأت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: از طریق وزارت نفت و سپاه پاسداران در این خصوص تصمیماتی گرفته شد تا این پتروشیمی به نوع دیگری همچون فسا و جهرم فعالیت کند.

 

افشانی استاندار فارس،در جلسه شورای اداری شهرستان فیروزاباد با اشاره به ایجاد 40 هزار فرصت شغلی در این استان، افزود: این میزان اشتغال بر اساس فهرست تامین اجتماعی محقق شده است.

 

استاندر فارس افزود: این میزان اشتغال مربوط به بخش تولید است و در حوزه عمرانی میزان اشتغال ایجاد شده بیش از این است.

 

وی اضافه کرد: در کنار اقدام های انجام شده برای ایجاد اشتغال، این واقعیت نیز وجود دارد که هنوز 179 هزار نفر در فارس بیکار هستند و هرچه شغل ایجاد کنیم باز هم در خانواده ها یک تا چند نفر بیکار وجود دارد.

افشانی گفت: با وجود محدودیت منابع مالی، هم اینک در تمام نقاط استان فارس پروژه های عمرانی در دست اجراست.

 

وی، از طرح بزرگراه شیراز – عسلویه و خط آهن شیراز – گلگهر به عنوان 2 خواسته و نیاز فارس یاد کرد و اظهار داشت: بی شک اجرای این 2 طرح باعث تحول بنیادی در حوزه ها و بخش های مختلف در کل استان خواهد شد.

 

استاندار فارس، گاز رسانی به 743 روستا را از یکی از اقدام های دولت در استان فارس برشمرد و افزود: این در حالی است که از ابتدای تاریخ گازرسانی در کشور تا قبل از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، تنها به 604 روستای این استان گازرسانی شده بود.

 

وی گفت: همچنین در مدت یاد شده به 161 روستا در استان فارس آبرسانی شد که این هم یک رکورد در آبرسانی به روستاهای استان محسوب می شود.

 

افشانی افزود: با وجود مشکلات بسیار، اما گام های بسیار موثری برای توسعه و پیشرفت استان فارس برداشته شده و با کوشش تمام مدیران، مشکلات یکی پس از دیگری رفع خواهد شد.

 

وی، با اشاره به اقدام ها و فعالیت های خوب دولت در شهرستان فیروزآباد بیان داشت: طرح های مناسبی هم اینک در این شهرستان در دست اجراست که با بهره برداری از آنها گشایش های خوبی صورت خواهد گرفت.

افشانی افزود: سهم این شهرستان از اعتبارات و امکانات تنها با بیان قابلیت های آن افزایش نمی یابد بلکه باید طرح ها دارای توجیه فنی و اقتصادی باشند و در این صورت بانک ها هم حتما حمایت خواهند کرد.

 

وی بیان کرد: برای مبارزه با فساد، تا اقتصاد و شرایط اجتماعی سالم نشود، توسعه به معنای واقعی کلمه محقق نخواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما