شناسهٔ خبر: 19082462 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

یادداشت/ اسداله فولادی

وعده هایی که دولت تصویب کرد اما به سرانجام نرسید

بازگشایی گمرک تازه کند و اصلاندوز، الحاق اجیرلو، دوست کندی و آغدام به شهر پارس آباد در دولت قبلی و الحاق بخش هایی از مغان به منطقه آزاد ارس در همین دولت به تصویب رسید اما به سرانجام نرسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آران مغان، تصویب طرحی در هیات دولت به معنی این نیست که آن طرح حتما نهایی و عملیاتی خواهد شد.

بازگشایی گمرک تازه کند و اصلاندوز، الحاق اجیرلو، دوست کندی و آغدام به شهر پارس آباد در دولت قبلی تصویب شد اما هیچ وقت محقق نشد.

الحاق بخش هایی از مغان به منطقه آزاد ارس در همین دولت به تصویب رسید ولی به سرانجام نرسید.

به احتمال زیاد ایجاد بندر خشک در اصلاندوز که در آستانه انتخابات به تصویب دولت رسیده در زمره طرح های عقیم قرار خواهد گرفت.

در ثانی ایجاد بندر خشک در اصلاندوز، در دراز مدت نه تنها نفعی برای پارس آباد نخواهد داشت بلکه این شهرستان را با بن بست و رکود مواجه می کند.

در صورت نهایی و عملی شدن این طرح و اتصال راه آهن اردبیل از نقطه مرزی اصلاندوز به آذربایجان و همچنین ایجاد بندر خشک و گذر مرزی از قلی بگلو تبریز و شروع فعالیت قطار باکو - تبریز و ... این رکود و بن بست بیشتر به چشم خواهد آمد و حتی دامنگیر بیله سوار نیز خواهد شد چرا که در این صورت گمرک بیله سوار دیگر آن رونق و اهمیت و کارایی گذشته را نخواهد داشت و گمرک تازه کند پارس آباد، دیگر تا ابدالدهر تعطیل خواهد شد.

ضمن اینکه با راه اندازی بندر خشک و خط ریلی در اصلاندوز، راه برای ارتقای این بخش به فرمانداری و به دنبال آن منفک شدن این منطقه از پارس آباد هموارتر می شود که در این صورت تبدیل پارس آباد به فرمانداری ویژه نیز به رویای دست نیافتنی مبدل خواهد شد.

البته خدمت رسانی به مردم فهیم و نجیب اصلاندوز  و اجرای طرح های توسعه ای در این بخش، حق مسلم مردم این خطه است و ما به هیچ عنوان مخالف آن نیستیم ولی باید دولت در تخصیص طرح ها و توزیع امکانات و اعتبارات بین مناطق مختلف کشور و استان، همواره عدالت را مد نظر و نصب العین قرار دهد و طوری عمل کند که اجرای طرح در منطقه ای به محرومیت و عقب ماندگی منطقه ای دیگر نینجامد.

اسداله فولادی/ خبرنگار و روزنامه نگار

انتهای پیام/

نظر شما