شناسهٔ خبر: 19082112 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

ورود نامزدهای ریاست جمهوری با تشریفات ویژه به صداوسیما/ حواشی لحظه به لحظه را بخوانید

سیاست > انتخابات - شش نامزد انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم با تشریفات خاصی وارد صداوسیما می‎شوند تا نخستین مناظره انتخاباتی خود را تا ساعتی دیگر برگزار کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرآنلاین، هر نامزد با هشت خودرو وارد محوطه سازمان صداوسیما می‎شوند. اسکورتی که به گفته مجری صداوسیما به شکل ویژه برای هر نامزد طراحی شده است؛ شامل خودروهای پژو پرشیا، پژوه پارس، سوزوکی، سمند، تندر نود و تیوتا کرولا بود.

مجری این برنامه چندین بار اعلام کرد که رویکرد این رسانه بی طرفانه است و برای همه نامزدها امکانات مشابهی قائل شده‎اند. این درحالی است که صدای برنامه قطع بود و پس از ورود چهارمین نامزد، این مشکل رفع شد و صدای مصاحبه اولیه هاشمی طبا پخش شد.

مصطفی میرسلیم و اسحاق جهانگیری به ترتیب نخستین نامزدهایی بودند که با استقبال حجت الاسلام موسوی مقدم قائم مقام صداوسیما وارد ساختمان شدند. ابراهیم رئیسی سومین نامزدی بود که وارد صداوسیما شد. هاشمی طبا نیز پس از او به رسانه ملی آمد. 

محمدباقر قالیباف پنجمین نامزدی بود که با اسکورتش وارد صداوسیما شد. او در مصاحبه کوتاهش مسائل اجتماعی را از مهمترین مسائل کشور خواند. او در پاسخ به سوال مجری که آیا برای مناظره آماده هستید؟، گفت: انشالله. وی درباره اینکه چه مطالبی را برای مناطرات آماده کرده اید، اظهار داشت: موضوع مناظره امروز مسائل اجتماعی است، فکر می کنم مسائل اجتماعی هم از مسائل ریشه ای و مهم جامعه هستند خصوصا بخاطر جوان بودن جامعه و مشکلاتی که اقتصاد بر سر مسائل اجتماعی ما ایجاد کرده است. 

حجت السلام حسن روحانی رئیس جمهور، آخرین نامزدی بود که در ساعت 15:30 وارد صداوسیما شد. وقتی مجری صداوسیما از او پرسید که آیا برای مناظره آماده هستید یا نه؟؛ با خنده گفت: لابد همه آماده هستند که آمده‎اند!

تمامی نامزدها پس از آنکه از خودرو خارج می‎شوند مصاحبه کوتاهی با صداوسیما داشتند و سپس به اتاقی می‎رفتند که عسکری رئیس این سازمان به استقبالشان آمده و از آنها پذیرایی می کند. البته به دلیل ناهماهنگی در صداوسیما، صدای مصاحبه کوتاه میرسلیم، جهانگیری و رئیسی روی آنتن نرفت؛ صدای هاشمی طبا هم نیمه کاره پخش شد.

..

رسانه ملی در ادامه تاکیدش بر بی طرفی، از آنجا که میرسلیم زودتر از دیگران وارد شده و تصاویر حضورش پخش نشده بود؛ در خلال برنامه ای که هم اکنون روی آنتن است؛ تصاویر ورود وی را پخش کرد تا نشان دهد با اسکورت واحدی به استقبال مهمانانش رفته است.

گفتنی است بنا بر این بود که نخستین مناظره‎های انتخاباتی این شش نفر ساعت 16 امروز درباره مسائل اقتصادی برگزار شود اما هم ساعتش تغییر کرد و هم موضوعش! کما اینکه با نیم ساعت تاخیر و در موضوع مسائل اجتماعی- فرهنگی برگزار خواهد شد. نامزدهای دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری، دو مناظره دیگر در جمعه‎های آینده خواهند داشت که طی آن به ارائه دیدگاه‎های خود درباره موضوعات سیاسی و اقتصادی خواهند پرداخت.

نامزدها پس از ورود و پیش از آنکه به استودیو مناظره با اجرای حیدری بروند؛ در اتاقی دور یکدیگر نشسته و به خوش و بش می‎پرداختند. در این اتاق، در یک سو آقایان روحانی، میرسلیم و جهانگیری و در سوی دیگر آقایان قالیباف، هاشمی طبا و رئیسی کنار هم نشسته بودند.

قرار بر این است که درباره نحوه حضور نامزدها در استودیو مناظره میان این شش نامزد قرعه کشی شود. همچنین به قید قرعه اعلام می‎شود که نخستین سوال از کدام نامزد پرسیده شود.

در این قرعه کشی، شماره‎های یک تا شش به ترتیب به آقایان هاشمی طبا، روحانی، قالیباف، جهانگیری، رئیسی و میرسلیم اختصاص یافت که با همین ترتیب در مناظره امروز شرکت کنند.

2727

نظر شما