شناسهٔ خبر: 19081994 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

هشدار عربستان به رییس‌جمهوری مستعفی یمن

عربستان سعودی به رییس جمهوری مستعفی یمن اعلام کرده است که به خاطر وی ائتلاف خود را با امارات بر هم نخواهد زد.

صاحب‌خبر -
هشدار عربستان به رییس‌جمهوری مستعفی یمن
به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، منصور هادی نامه ای از سوی پادشاهی سعودی با این مضمون دریافت کرده است که عربستان به خاطر وی، ائتلاف خود را با امارات برهم نمی زند.
 
بر اساس اعلام رسانه های خبری، منصور هادی چند روز قبل سرلشکر 'عیدروس الزبیدی' استاندار عدن و 'هانی بن بریک' فرمانده نیروهای موسوم به کمربند امنیتی را که از افراد وابسته به امارات بودند، عزل کرد.
 
رییس جمهوری مستفی در پی برکناری استاندار عدن، عبدالعزیز المفلحی را به عنوان استاندار جدید منصوب کرد که گفته می شود از افراد نزدیک به عربستان سعودی است.
رسانه ها همچنین از احتمال درگیری میان هواداران دو کشور در عدن خبر داده اند.
 
این در حالی است که سعودی ها، اماراتی ها و همپیمانان دو طرف در یمن به دلیل اختلاف در منافع و اولویت ها، پیش از این نیز بارها در موارد مختلف با یکدیگر درگیر شده اند.
 
عربستان همراه با چند کشور دیگر از روز ششم فروردین سال 94 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور به هدف بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی یمن به قدرت کرد.
 
این تجاوز نظامی تاکنون نتیجه ای جز کشتار بیش از 12 هزار یمنی، زخمی شدن ده ها هزار تن دیگر و آواره شدن میلیون ها یمنی و ویرانی زیرساخت های این کشور نداشته است.
 
 
منبع: ایرنا
 
انتهای پیام/
 

نظر شما