شناسهٔ خبر: 19081578 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شیرازه | لینک خبر

نخستین جلسه توجیهی کاندیدای تایید صلاحیت شده سپیدان برگزارشد

صاحب‌خبر -

به گزارش شیرازه ، نخستین جلسه توجیهی کاندیدای تایید صلاحیت شده پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهرهای شهرستان سپیدان به ریاست شبیر زارع خفری فرماندار وباحضور اعضای شورای تامین، جهانخواه معاون فرمانداروبخشداران تابعه در سالن فرمانداری برگزارشد.

شبیر زارع خفری در این جلسه ضمن تبریک اعیادشعبانیه اظهار داشت: گاهی وقت ها ورود نکردن به شورا وتوفیق حاصل نکردن و ورود پیدا نکردن عزت وسرور است زیرا مصلحت ما راخداوند بهتر می داند که چه بسا چیزی را میخواهیم که به مصلحت ما نمی باشد پس امیدوارم در این عرصه آنچه مصلحت شما می باشد خداوند آن را قسمت شماکند.

وی باتأکید بر لزوم رعایت اخلاق به‌عنوان یک اصل اساسی در جریان رقابت‌های انتخاباتی از سوی نامزدهااظهار داشت: رعایت اخلاق انتخاباتی مهمترین نکته است زیرا شمامیخواهید ۱۰روز باهم رقابت وعمری را باهم رفاقت کنید پس در این ۱۰روز رقابت آنچه را برای خود می پسندید برای دیگران نیز بپسندید زیرا آموزه های دینی ما حکم میکنند که همه ما باهم برابر هستیم مگر آنها که با تقواتر هستند واین تقوا زمانی حاصل میشود که یکدیگر را قصاوت نکنیم وآنچه را برای خود می خواهیم برای دیگران هم بخواهیم.

ریئس ستاد انتخابات شهرستان سپیدان با بیان اینکه با متخلفین انتخاباتی برخورد خواهد شد تصریح کرد؛ ما وشما باهم یک راه وهدف داریم و آن هم برگزاری یک انتخابات سالم است که آنچه را مردم میخواهند همان شودپس هرکدام از شما بخواهد خلاف قانون عمل نماید قطعا با او برخورد خواهیم نمود.شما بعنوان کاندیدهایی که قرار است عده ای از بین شما انتخاب شوند باید بگونه ای رفتار نمایید که پایان انتخابات یک روز میمون ومبارک برای مردم باشد.

زارع خفری اخذ رای را از طریق تخریب وبد گویی خلاف شرع وقانون دانست واضافه کرد: شما باید تلاش نمایید با خوب گفتن واز خود گفتن واز برنامه های خود گفتن البته برنامه هایی که تحقق آنها امکان پذیر باشد ودرتوان شورا باشد، قلب مردم را فتح ورای آنها را اخذ کنید.

در ادامه فیلوندی رئیس دادگستری شهرستان ضمن تقدیراز مسئولیت پذیری کاندیدای شهرستان، قانون را لازمه یک زندگی برشمرد وافزود: همه شما با هدف خدمت وبا شعار خدمت وارد این عرصه شده اید پس نباید درکنار این هدف قانون گریزی وبداخلاقی انتخاباتی داشته باشید.

وی با تاکید اینکه دادگستری هیچ نقشی در برگزاری انتخابات نداردافزود: دادگستری در امر برگزاری انتخابات حقی ندارد و ورود پیدا نمی کند ولی درعین حال اگر کاندیدی به خود اجازه تخلف دهد ما در مقابل این تخلفات کوتاه نخواهیم آمد وبابد اخلاقی انتخاباتی برخورد خواهیم کرد.

سرهنگ رستمی فرمانده سپاه شهرستان انتخابات وحضور ومشارکت حدکثری مردم را از پایه های نظام دانست وافزود: ما همه پای کار آمده ایم تا انتخاباتی سالم را برگزارکنیم وباهرکس که بخواهد دراین انتخابات مخالف نظام باشد برخورد خواهیم کرد.

وی در ادامه با قرائت فرازی از بیانات مقام معظم رهبری اظهار داشت :در انتخابات آنچه از کاندیدها انتظار میرود این است که خویشتن داری را رعایت نمایند و در بحث آرام کردن جو روانی شهر به ما کمک نمایند واز ظرفیت های دولتی برای تبلیغ استفاده نکنند ووعده ای را که  در توان آنها وشورا نباشد به مردم ندهند.

مدنی زاده رئیس اطلاعات شهرستان انتخابات را فرصتی برای اتحاد وهمبستگی بیان کرد وافزود: کاندیدها باید در تبلیغات توانمندیهای خود را بیان کنند واز تخریب دیگران جلوگیری کنند وسعی کنند با اجرای قانون وتمکین به آن باعث شوندافرادخوب وتوانمند انتخاب شوند وقانون پذیری زمانی معنا پیدامیکند که قانون را درصورتی که برخلاف میل ماباشد بازبپذیریم.

سرهنگ محمدی فرمانده انتظامی نیز هدف این مجموعه را برگزای انتخاباتی سالم در کمال امنیت بیان کردوتاکید کرد: کاندیدها باید در هنگام تبلیغات آرامش وآسایش مردم را در نظر بگیرند وتلاش نمایند مشکلاتی که در انتخابات گذشته به وجود آمد تکرار نشود و نیازی به ورود ما نباشد.

در پایان جهانخواه معاون فرماندار ضمن بیان موارد قانونی انتخابات اظهار داشت :انتخابات یک کارگروهی وجمعی است که شماکاندیدها محور آن هستید که باید عاملی برای فرهنگ سازی باشید.

وی همچنین ملاک برنامه ریزی انتخابات را آمار سرشماری نفوس ومسکن اعلام کرد وافزود: در شهرستان سپیدان ۱۱۸شعبه اخذ رای برای جمع آوری آرای مردم در نظر گرفته شده است

منبع: مارگون

نظر شما