شناسهٔ خبر: 19081410 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

حضور حداکثری در انتخابات، نماد پایبندی به انقلاب اسلامی / توهین به ارزش ها، کلید واژه فتنه دشمنان است

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام، گفت: حضور در انتخابات نماد پایبندی به انقلاب و پاسداری از میراث بزرگ امام راحل و نظام اسلامی است.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، آیت‌الله محمد نقی لطفی، امام‌جمعه ایلام، ظهر امروز (8 اردیبهشت) در خطبه‌های این هفته نماز جمعه در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) این شهر اظهار کرد: مهم‌ترین شاخص‌های کارگزار نظام اسلامی و اولین ویژگی رئیس‌جمهور آینده راست‌گویی و صداقت و امانت‌داری است.

 

وی، افزود: کسی که توسط مردم به‌عنوان رئیس‌جمهور انتخاب می‌شود، پست ریاست جمهوری به‌عنوان یک امانت به وی سپرده می‌شود و باید طبق سوگندی که می‌خورد پاسدار قانون اساسی و نظام اسلامی برآمده از خون هزاران شهید باشد.

 

امام‌جمعه ایلام، بیان کرد: لذا نباید نسبت به این امانت خیانت کند و رأی‌دهندگان به او اطمینان حاصل کنند و وعده‌هایی که می‌دهد باید قابل تحقق شدن باشد و مهم‌تر اینکه به وعده‌هایش عمل کند.

 

آیت‌الله لطفی، یادآور شد: پیامبر اکرم (ص)، امام علی (ع) و امام سجاد (ع) می‌فرمایند که سه چه چیز دز هر که باشد منافق است، اگرچه بگوید من مسلمانم، اول وقتی سخنی می‌گوید، دروغ بگوید، دوم وقتی وعده دهد و تخلف ورزد و سوم وقتی در امانت خیانت کند.

 

آیت‌الله لطفی، افزود: مولا علی (ع) تصریح می‌کند که کسی که صداقت ندارد، انتخاب نکن چراکه وی، دور را نزدیک و نزدیک را دور می‌سازد، بهترین مصداق برای این کلام امیرالمؤمنین (ع) در شرایط فعلی این باشد که جریانی تلاش دارد که دروغ خطر جنگ را نزدیک نشان دهد و امکان حل مشکلات مردم بدون وابستگی اقتصادی را دور و لاینحل نشان دهد.

 

خطیب نماز جمعه ایلام، با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی مهم‌ترین ویژگی کارگزاران و همه آحاد ملت را پایبندی به قانون بیان می‌کند، افزود: مسئله اقتصاد و حل مشکلات معیشتی مردم باید کلیدی‌ترین و اولین اولویت رئیس‌جمهور آینده و تیم همراه در دولت آینده باشد و از همه مهم‌تر باید انگیزه مسئولان برای اجرای اقتصاد مقاومتی افزایش یابد.

 

امام‌جمعه ایلام، گفت: رئیس‌جمهور آینده باید دشمن‌شناس باشد در زمین‌بازی تعیین‌شده از سوی دشمن حرکت نکند و برای خنثی‌سازی نقشه‌ها و اقدامات خصمانه، بر اساس گفتمان امام راحل و رهبری، مقاومت در سیاست داخلی و سیاست خارجی طرحی را به اجرا بگذارد.

 

وی، تصریح کرد: رئیس‌جمهور آینده باید واقعیت‌های کشور و جامعه را دقیقاً بداند و به باور عینی رسیده باشد و کمبودها را در پیش دشمن بزرگ‌نمایی نکند، خزانه پر کشور را خالی نشان ندهد و اظهار ناتوانی و نیاز ننماید و عزت مردم را خدشه‌دار نکند.

 

امام‌جمعه ایلام، بیان کرد: رئیس‌جمهور آینده باید روحیه شجاعت و قدرت ایستادگی و مقاومت در مقابل زیاده‌خواهی‌های دشمنان به‌ویژه آمریکا را داشته باشد، انفعال و عقب‌نشینی‌های مکرر در مقابل دشمنان در چند سال اخیر نشان داده است که مشکلات کشور با ترس از دشمن و سرایت دادن به مردم حل نمی‌شود بلکه دشمن را گستاخ‌تر می‌کند.

 

خطیب نماز جمعه ایلام، اظهار کرد: رهبر حکیم انقلاب فرمودند بدترین حالت برای یک کشور آن است که مسئولان آن کشور از تَشر دشمن بترسند زیرا راه برای تعرض و تجاوز دشمن باز می‌کند.

 

وی، در ادامه با اشاره به مناسبت‌های پیش رو، تصریح کرد: ماه شعبان ازجمله ماه‌هایی است که از چند سو موردعنایت و اهتمام واقع‌شده است، این ماه، ماه مناجات با قاضی الحاجات است، رسول اکرم (ص) فرمودند که شعبان، ماه شریفی است و آن ماه من است، حاملان عرش آن را بزرگ می‌شمارند و حق را می‌شناسند.

 

امام‌جمعه ایلام، گفت: آن ماهی است که در آن، همچون ماه رمضان روزی بندگان زیاد می‌شود، مهم‌ترین رویدادهای این ماه، عبارت از دوم شعبان آمدن حکم وجوب ماه رمضان در سال دوم هجری، سوم شعبان ولادت حضرت امام حسین (ع)، چهارم شعبان ولادت قمر بنی هاشم (ع) و پنجم شعبان ولادت امام سجاد (ع) و یازده شعبان ولادت حضرت علی‌اکبر (ع) و نیمه شعبان ولادت امام زمان (عج) است.

 

وی، با تبریک ولادت سالار و سرور آزادگان حضرت سیدالشهدا (ع) و روز پاسدار، یادآور شد: پاسداران انقلاب اسلامی آگاهانه راه امام حسین (ع) را که ادامه راه انبیا الهی است، انتخاب می‌کنند و آرمان آن‌ها هم چون امام حسین (ع)، شهادت درراه خدا و پاسداری از ارزش‌های الهی و اسلامی است.

 

آیت‌الله لطفی، بابیان اینکه دشمنان داخلی و خارجی در دشمنی و عناد به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشتراک مبنایی دارند، گفت: نهاد مقدس و کارآمد سپاه پاسداران در این سی‌وهشت سال، با پاسداری و صیانت از انقلاب و تقدیم هزاران شهید و جانباز، کارنامه درخشانی از خود به‌جای گذاشته است.

 

امام‌جمعه ایلام، با اشاره به اینکه سپاه همه تهدیدهای گوناگون داخلی و خارجی را علیه نظام به انقلاب اسلامی خنثی کرده است، افزود: حضور مؤثر در مقابله با غائله‌ها و فتنه‌ها همچون غائله کردستان، ترکمن‌صحرا، شهر آمل مازندران فتنه بنی‌صدر، غائله سال ۷۸ کوی دانشگاه و فتنه ۸۸ ازجمله اقدامات موفقیت‌آمیز سپاه بوده است.

 

وی، بیان کرد: حضور مؤثر و مقتدرانه در امنیت پرواز و ایجاد امنیت مثال‌زدنی در شبکه ناوگان هوایی و توان قدرتمند موشکی از اقدامات تحسین‌برانگیز سپاه پاسداران است، امروز هم در عرصه سازندگی و انجام پروژه‌های صنعتی و اقتصادی احداث تونل‌ها و بزرگراه‌ها و احداث پالایشگاه‌های متعدد احداث و ساخت پالایشگاه تولید بنزین و بی‌نیاز کردن کشور از واردات بنزین نقش فعالی دارد.

 

آیت‌الله لطفی، ابراز کرد: در استان ایلام، تنها نهادی که برای تسهیل تردد زائران اربعین حسینی به‌صورت فعال حضور دارد، قرارگاه سازندگی خاتم الا انبیا است و بقیه دستگاه‌ها که در ایام اربعین حسینی برای کمک به رفع مشکلات پیش روی زائران، اربعین حسینی قول داده‌اند متأسفانه هیچ اقدام محسوسی انجام نداده‌اند.

 

امام‌جمعه ایلام، در ادامه با تأکید بر اینکه دستگاه قضایی باید با فرد هتاک به ساحت مقدس امام رضا (ع) در ستاد یکی از نامزدهای اصلاح‌طلب برخورد کند، گفت: توهین به ساحت مقدس امام هشتم علی بن موسی رضا (ع) در ستاد انتخابات یکی از نامزدهای اصلاح‌طلبان، توسط یک فرد هتاک کلیدواژه آغاز یک فتنه دینی و تهاجم به ارزش‌های اسلامی و انقلابی ملت ایران است، البته توهین و اهانت به ارزش‌های دینی و انقلابی توسط اصلاح‌طلبان و حامیان یکی از نامزدهای اصلاح‌طلب، یکی از سیاست‌های راهبردی آنان و الهام گیری از اربابان خارجی و مقابله با نظام و انقلاب اسلامی است.

 

وی، یادآور شد: آن‌ها که در تحقق وعده‌های انتخاباتی نامزد ریاست جمهوری با اعتراض توده‌های مردم مواجه هستند و برای انحراف افکار عمومی دست به چنین کارهای زشتی می‌زنند.

 

امام‌جمعه ایلام، خاطرنشان کرد: نرخ بالای بیکاری، تورم کمرشکن، برجام نافرجام و عقب ذلت‌بار در مقابل دشمن، امتیازدهی بی‌حدوحصر در برابر رژیم جنایتکار آمریکا، عدم اتخاذ سیاست قاطع و انقلابی در برابر آمریکایی‌ها و رژیم فاسد و مزدور عربستان و هزاران مورد دیگر که در پرونده شما در تاریخ انقلاب ثبت خواهد شد، شما که در ستاد انتخاباتی نامزدتان شعار می‌دادید، باید عرق شرم بریزید چون در برابر ملت شرق و سرافکنده هستید.

 

نظر شما