شناسهٔ خبر: 19080731 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

ضمن انتقاد از نقض حقوق بشر در بحرین؛

سازمان حقوق بشر: اوضاع جسمانی نبیل رجب روبه وخامت گذاشته است/ سکوت لندن و واشنگتن شرم آور است

خبرگزاری شبستان: سازمان حقوق بشر اعلام کرد که وضعیت سلامت "نبیل رجب" –فعال حقوق و برجسته بحرینی- به دلیل حضور در زندان انفرادی روبه وخامت گذاشته است که سکوت لندن و واشنگتن در قبال این موضوع شرم آور است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از "العهد"؛ در حالی که رژیم آل خلیفه زندانیان سیاسی و آزادی بیان را از کمترین حقوق خود محروم می کند سازمان حقوق بشر اعلام کرد که وضعیت سلامت "نبیل رجب" –فعال حقوق و برجسته بحرینی- به دلیل حضور در زندان انفرادی، روبه وخامت گذاشته است که سکوت لندن و واشنگتن در قبال این موضوع شرم آور است.

این سازمان در بیانیه ای اعلام کرد: "نبیل رجب از مشکلات جسمانی و سلامت بسیاری که اخیرا روبه وخامت گذاشته رنج می برد؛ اتهاماتی که علیه او مطرح است، حق وی در آزادی بیان را نقض می کند و شواهدی وجود دارد که وی به شکل ظالمانه مجازات شده است."

"جو استورک" –معاون بخش خاورمیانه این سازمان- در این زمینه گفت: "اتهامات جنائی مطرح شده علیه نبیل رجب تنها به خاطر انتقادات مسالمت آمیز اوست. رد آزادی او و به تعویق افتادن متوالی محاکمه اش به خوبی نشانگر نقض حقوق بشر از سوی رژیم بحرین است. زندان حق نبیل رجب نیست و شرایط جسمانی وخیم او تأکید می کند که بازداشت او اقدامی ظالمانه است. او از چند ماه پیش و از زمانی که مقاله ای تحت عنوان نقض حقوق بشر در بحرین در روزنامه "نیویرک تایمز" منتشر کرد در سلول انفرادی است."

نظر شما