شناسهٔ خبر: 19080643 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مدیرکل مالی همراه اول خبر داد

تأمین مالی رایگان برای توسعه موبایل از طریق وندورهای خارجی

مدیرکل مالی همراه اول گفت: در شرایط نبود LC مدت دار، این اپراتور برای اولین بار از طریق طرحی به نام فاینانس وندور فاینانسینگ اقدام به تأمین مالی رایگان از طریق وندورهای خارجی کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس، محمد زاده مدیرکل مالی شرکت همراه اول از استفاده از وندور فاینانسینگ برای تأمین مالی رایگان از طریق وندورهای خارجی خبر داد و اظهار داشت: همراه اول برای اولین بار از طریق طرحی به نام وندور فاینانسینگ اقدام به تأمین مالی رایگان از طریق وندورهای خارجی (تامین کنندگان کالا و خدمات) اریکسون، هوآوی و نوکیا کرده و تغییری در نحوه پرداخت مالی به این وندورها ایجاد کرده است.

مدیرکل مالی همراه اول گفت: تا 6 ماه پیش امکان استفاده از ال‌سی (LC) مدت‌دار وجود نداشت؛ البته اکنون شرایط تغییر کرده و برای مثال بانک تجارت 13 میلیون یورو ال‌سی با نرخ 6 درصد برای همراه اول باز کرده است که تا پیش از این ممکن نبود.

وی توضیح داد: در روش تأمین مالی از طریق وندورهای خارجی مقرر شده بود، 30 درصد مبلغ ابتدا پرداخت شود؛ 40 درصد 12 ماه بعد از تاریخ شروع و 30 درصد باقیمانده 18 ماه بعد پرداخت شود.

محمد زاده تأکید کرد: برای این مدت بازپرداخت هیچ بهره‌ای وجود ندارد و در واقع این روش تأمین مالی رایگان نوعی تعامل تجاری گسترده بین همراه اول و طرف خارجی است.

انتهای پیام/ب

نظر شما