شناسهٔ خبر: 19080578 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

معاون وزیر نفت در پاریس:

نخستین قرارداد نفتی در قالب قرارداد جدید طی یک ماه آینده امضا می‌شود

معاون وزیر نفت ایران در کنفرانسی در پاریس گفت: انتظار می‌رود تا نخستین قرارداد نفتی در قالب مدل جدید قراردادهای نفتی (آی پی سی) طی یک ماه آینده به امضا برسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس، یک مقام ارشد ایرانی گفت این کشور انتظار دارد تا نخستین قرارداد نفتی در قالب مدل جدید قراردادهای نفتی (آی پی سی) طی یک ماه آینده به امضا برسد.

به نوشته رویترز، رکن الدین جوادی، معاون وزیر نفت ایران در کنفرانسی در پاریس گفت: «ما انتظار داریم این اتفاق بسیار زود بیفتد، امیدواریم طی یک ماه آینده اولین قرارداد امضا شود.»

ایران در ماه ژانویه اعلام کرد که 29 شرکت از بیش از 12 کشور جهان اجازه یافتند، تا در مناقصه‌ پروژه‌های نفت و گاز در قالب قراردادهای آی پی سی شرکت کنند و تهران امید دارد که تولید نفت خود را پس از سال‌ها تحریم افزایش دهد.

مدل جدید قراردادهای نفتی به سیستم قراردادهای بیع متقابل که به مدت 20 سال در این کشور مورد استفاده قرار می گرفت، پایان می دهد. بر اساس قراردادهای بیع متقابل، شرکت های خارجی اجازه نداشتند، تا از ذخایر نفتی برای خود ذخیره کنند، یا سهمی از شرکت‌های ایرانی را دریافت کنند.

انتهای پیام/ب

نظر شما