شناسهٔ خبر: 19080573 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

فیلم خوب راه خودش را پیدا می‌کند

کارگردان «تابستان داغ» درباره حضور فیلمش در جشنواره جهانی فجر و مسائل فیلمسازی گفت.

صاحب‌خبر -
فیلم خوب راه خودش را پیدا می‌کند/ قصه جهان شمول باعث جذب مخاطب داخلی و خارجی می‌شودابراهیم ایرج‌زاد کارگردان سینما درباره حضور «تابستان داغ» در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه سینما   گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: فیلم سینمایی «تابستان داغ» یک نمایش در بازار جشنواره جهانی داشت و خوشبختانه از جشنواره ایمیلی فرستاده‌اند مبنی بر اینکه برخی از مهمانان خارجی که افراد خیلی مهمی هم در میان آنها بودند، فیلم را دیده‌اند.

 وی افزود: برای من این موضوع اهمیت دارد که افرادی که از فرهنگ‌های دیگر به کشور من می‌آیند و به صورت تخصصی سینما را دنبال می‌کنند نظرشان در مورد فیلمی که ساخته‌ام، چیست و در سطح جهانی چه چشم‌اندازی را برای آن می‌بینند.

وی اضافه کرد: واقعیت این است که حضور فیلم «تابستان داغ» در جشنواره‌های بین‌المللی برای ما به صورت یک تصمیم نبود، مهم‌ترین مسئله این بود که قصه فیلم به خاطر مشخصه‌های انسانی که دارد می‌تواند اگر به شکل ایده‌آل خودش ساخته شود در برخورد با فرهنگ‌های مختلف راه خودش را باز کند. 

این سینماگر اظهار داشت: اصولا مخاطب با فیلمی که صادقانه با او برخورد می‌کند و دنبال موج سواری بر روی احساسات مخاطب و سوء‌استفاده کردن از پدیده‌های اجتماعی نیست، ارتباط برقرار می‌کند؛ حالا چه این مخاطب در ایران باشد یا در جاهای دیگر.

ایرج‌زاد ادامه داد: به عنوان مثال اصغر فرهادی خیلی خوب این مسئله را ثابت کرده است یعنی شما می‌توانید یک فیلمی را بسازید که هم تماشاگرپسند باشد هم به جشنواره برود و هم بتواند همانطور که مورد توجه تماشاگران داخلی قرار می‌گیرد در سطح جهانی موفق باشد. پس این موضوع ثابت می‌کند که اصولا قرار نیست فیلم جشنواره‌ای فیلمی باشد که مخاطب علاقه چندانی به آن ندارد.


انتهای پیام/

نظر شما