شناسهٔ خبر: 19079976 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تجلیل از 700 کارگر در جشنواره امتنان از کارگران نمونه هرمزگان

بندرعباس- ایرنا- همزمان با سومین روز از هفته کار و کارگر از 700 کارگر نمونه و تلاشگر این بخش در جشنواره امتنان از کارگران نمونه هرمزگان که با حضور استاندار، نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی و جمعی دیگر از مسئولان در بندرعباس برگزار شد، تجلیل به عمل آمد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، همچنین در این جشنواره از گروه کار نمونه ، تلاشگران و فعالان تولید ، واحد تولیدی نمونه ، شرکت نمونه ، مدیران فعال در بخش کار و تولید ، برترین های جامعه کارگری ، انجمن های کارگری ورزشی و مدال آوران کارگری ورزشی نیز تجلیل به عمل آمد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان عصر پنجشنبه در این مراسم گفت: خلاقیت ، نوآوری ، افزایش بهره وری و تولید، رعایت نظم و ایمنی در کار از جمله شاخصهای انتخاب این افراد بود.
محمدعلی سلیمی افزود: برای افزایش اشتغال و تولید در جامعه، تسهیلات با سود چهار درصد به متقاضیان پرداخت می شود.
وی گفت : این تسهیلات در بخشهای مشاغل خانگی ، کسب و کار خرد و خود اشتغالی از پنج تا 100 میلیون تومان پرداخت می شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان خاطرنشان کرد: هفته کارگر بهترین فرصت برای تبیین نقش ارزشمند کارگران در تولیدو اقتصاد کشور و معرفی توانمندی های آنان است..
سلیمی با تاکید بر ارج نهادن به این قشر زحمتکش و تلاش در جهت رفع مشکلات آنان، گفت: نقش کارگران درعرصه های مختلف اجتماعی و اقتصادی کشور بسیار مهم و تاثیر گذار بوده که باید آنرا مهم شمرد.
وی همچنین با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، گفت: امسال دولت عزم خود را برای کمک به رفع معضل بیکاری و ایجاد اشتغال بکار بسته است.
برابر تقویم رسمی کشور از پنجم تا یازدهم اردیبهشت ماه هرسال به عنوان هفته کارگر نامگذاری شده‌ که بر اساس شیوه‌ای که در سالهای اخیر مرسوم بوده‌ ، ستاد بزرگداشت هفته کارگر برای هر یک از روزهای این هفته عناوین مشخصی را به اقتضای مطالبات روز جامعه کارگری تعیین کرده است.
امسال نیز اولین روز هفته کارگر به نام 'کارگران، اسلام ناب محمدی، ایمان و امید'، دومین روز 'کارگران، ولایت، اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال'، سومین روز نیز به نام 'کارگران، تامین اجتماعی، ایمنی و بهداشت کار'، چهارمین روز 'کارگران، مهارت، معنویت و نشاط اجتماعی'،پنجمین روز نیز به نام 'کارگران، زنان کارگر، تعالی خانواده و مسئولیت اجتماعی'، ششمین روز به نام 'کارگران، بسیج کارگری، ایثار و مقاومت' و آخرین روز نیز بعنوان روز جهانی کارگر نامگذاری شده است.
در هرمزگان بیش از 308 هزار کارگر مشغول به فعالیت هستند.
7198/6048
خبرنگار: فاطمه حسینی انتشاردهنده: خلیل تنیده

انتهای پیام /*

نظر شما