شناسهٔ خبر: 19079344 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

حمله دوباره ترامپ به عربستان

رئیس‌جمهوری آمریکا بار دیگر متذکر شده است که عربستان سعودی «هزینه‌های مالی گزافی» را که آمریکا در دفاع از این کشور می‌پردازد را به صورت منصفانه پرداخت نمی‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری «رویترز»، خاطرنشان کرد که عربستان سعودی رفتار منصفانه‌ای با آمریکا ندارد و واشنگتن در دفاع از ریاض متحمل «هزینه‌های مالی گزافی» شده است.

 

ترامپ همچنین اعلام کرد، در حال رایزنی با رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی است تا زمینه را برای دیدارهای احتمالی در اواسط ماه مه بررسی کند.

 

قرار است دونالد ترامپ در 25 ماه مه برای حضور در نشست سران سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، عازم بروکسل شود. این نخستین سفر خارجی ترامپ از زمان تصدی سمت ریاست‌جمهوری در آمریکا محسوب می‌شود.

 

انتقاد رئیس‌جمهوری آمریکا از ریاض، یادآور این اظهارات وی در زمان کارزار انتخاباتی‌اش در سال 2016 است که در آن، عربستان سعودی را متهم کرد که سهم عادلانه‌ای از هزینه‌هایی که آمریکا برای دفاع از این کشور پادشاهی متحمل شده است را پرداخت نمی‌کند.

 

ترامپ آن زمان گفته بود: «عربستان، باید سه چهارم ثروت خود را به آمریکا بابت حمایت های داخلی و خارجی نیروهای نظامی ما از این نظام بپردازد.»

نظر شما