شناسهٔ خبر: 1907245 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

دیدارهای تدارکاتی دو تیم از رده های سنی آغاز می شود

رئیس فدراسیون ایتالیا: ایران در جام جهانی ۲۰۱۴ فوق‌العاده‌ بود/ حتی از ایتالیا هم بهتر بودید!

رئیس فدراسیون فوتبال ایتالیا گفت: ایران در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل نمایش فوق‌العاده‌ای داشت و از ایتالیا هم بهتر بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس کارلو تاوچیو رئیس فدراسیون فوتبال ایتالیا که برای قرارداد با فدراسیون کشورمان شب گذشته به ایران سفر کرد در خصوص اهدافش از سفر به ایران گفت: به این خاطر به ایران آمدیم تا پیشرفت زیادی را در روابط فدراسیون‌های دو کشور شاهد باشیم. ایران در رده‌بندی آسیا اول است و این موضوع برای ما بسیار حائز اهمیت است ضمن اینکه می‌خواهیم دو کشور به هم نزدیک شده و بتوانیم آداب و رسوم یکدیگر را بهتر بشناسیم.

وی افزود: برای ما این مراحل بسیار با سرعت و با حداقل زمان طی خواهد شد و جنبه عملی به خود خواهد گرفت.

تاوچیو تصریح کرد: بازی‌های تیم ملی در جام جهانی را دیدم و ایران فوق‌العاده بود و حتی ایتالیا تا این اندازه خوب نبود که ایران فوق‌العاده ظاهر شد. برای نتایج خوب‌تان در جام جهانی تبریک می‌گویم و امیدوارم این موفقیت‌ها ادامه داشته باشد. خودم من بعد از جام جهانی برزیل همه چیز را در دست گرفتم و پس از تغییر مربی در 4 بازی شاهد 4 پیروزی از تیم ملی ایتالیا بوده‌ایم.

رئیس فدراسیون ایتالیا در مورد افت کیفی باشگاه‌ای این کشور گفت: در حال حاضر باشگاه‌های ایتالیا در خصوص مسائل مالی و هزینه‌های‌شان در حال تنظیماتی هستند و ما این مسئله را با فیفا پیش می‌بریم که هر باشگاهی در ایتالیا بی‌خود و بی‌جهت هزینه نکند.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس که آیا تیم‌های ملی ایران و ایتالیا برنامه‌‌ای برای بازی با یکدیگر دارند، یا خیر، گفت: 100 درصد این کار را می‌کنیم ما دو تمدن هستیم که هزاران سال تاریخچه داریم و دو کشور فرهنگی نزدیکی با هم دارند. بازی‌های تدارکاتی از نوجوانان و جوانان آغاز می‌کنیم و سپس در رده‌های دیگر هم برنامه‌هایی داریم. من کل تاریخ شما را تا حدی که توانستم خواندم و بی‌نهایت از این موضوع خوشحالم.

وی در مورد اینکه آیا می‌توانیم به زودی شاهد حضور تیم‌های باشگاه‌های ایتالیا در ایران باشیم، گفت: اجازه بدهید فردا این درخت را بکاریم تا هرچه زودتر رشد کرده و بارور شود و سپس این نتایج را هم شاهد خواهید بود.

رئیس فدراسیون فوتبال ایتالیا گفت:‌آکادمی فوتبال ایتالیا 60 سال قدمت دارد و پروژه اصلی ما تعامل در این خصوص با فدراسیون ایران و بحث ایجاد آکادمی فوتبال در ایران است. این قراردادها بسته می‌شود تا آکادمی فوتبال را رشد دهیم. البته غیر از اینکه این مسائل مربوط به فوتبال است یک مسئله قلبی نیز محسوب می‌شود.

وی در پایان در مورد اینکه آیا بازیکنی از فوتبال ایران را می‌شناسد یا خیر، یادآور شد: چیزی که از ایران مشخص است این است که همه ایران را با بازی‌هایی خوبی که در جام جهانی انجام داد می‌شناسند ضمن اینکه در دیدار مقابل آرژانتین بسیار خوب بودید.

انتهای پیام/ک

نظر شما