شناسهٔ خبر: 19069537 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مواد پیشرفته با تجهیزات داخلی فراوری می‌شوند

R1012190/P1010114/S2,1313/CT12

مدیرعامل یک شرکت فناور گفت: سینتر روشی برای چسباندن یا چسبیدن ذرات یک یا چند ماده به یکدیگر از طریق ذوب سطحی براثر حرارت، همراه با فشار یا بدون آن است به‌طوریکه به صورت یک توده جامد درآیند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا، از میان بیش از 350 شرکت فناور حاضر در «پنجمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران» تعدادی از شرکتهای فناور در حوزه تولید دستگاه‌های فرآوری مواد فعالیت می‌کنند.

یکی از این شرکتها در حوزه تولید تجهیزات آزمایشگاهی فعالیت می‌کند که با دستگاه اسپارک پلاسما زینترینگ در این نمایشگاه حضور دارد.

این دستگاه ضمن برخوردار بودن از قابلیت زینترینگ سریع برای شکل بخشیدن به تجهیزات از شکل‌دهی اولیه بی‌نیاز است و طوری طراحی شده که بتواند با چگالی کامل و تخلخل کنترل شده، هزینه پایین را به همراه داشته باشد.

اما سینتر روشی برای چسباندن یا چسبیدن ذرات یک یا چند ماده به یکدیگر از طریق ذوب سطحی براثر حرارت، همراه با فشار یا بدون آن است به‌طوریکه به صورت یک توده جامد درآیند.

اما پرس داغ در خلأ نیز با ویژگی کنترل سیستم به صورت تمام اتوماتیک با قابلیت برنامه‌ریزی و دمای کاری بالای 1600 درجه سانتیگراد محصول دیگری است که این شرکت فناور با توانمندیهای نمونه خارجی، به این نمایشگاه ارائه داده است.

به گفته مهدی هاشمی؛ مدیرعامل این شرکت فناور سال گذشته بالغ بر 300 میلیون تومان در این نمایشگاه فروش داشته است.

وی ایجاد اشتغال مستقیم برای بالغ بر 50 و 100 نفر به‌طور غیر مستقیم را از مهم‌ترین مزایای تولید و فروش محصولات این شرکت فناور داخلی بیان کرد و گفت: به نقش حمایتی ازشرکتهای فناور در اشتغال امیدوار هستم و البته امیدوارم روند فضاسازی برای شرکتهای ارائه کننده محصولات و تجهیزات آزمایشگاهی بتواند در توسعه و رونق کسب‌وکار مبتنی بر فناوری و نوآوری مؤثر باشد.

انتهای پیام/

نظر شما