شناسهٔ خبر: 19069532 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

فصلنامه "حقوق اسلامی" به شماره پنجاهم رسید

حوزه/ پنجاهمین شماره فصلنامه علمی ـ پژوهشی "حقوق اسلامی" (پاییز ۹۵) از سوی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شد.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرگزاری «حوزه» این نشریه، مجله ‌ای علمی- تخصصی است که به منظور طرح و توسعه مطالعات بنیادی در باب فقه و حقوق اسلامی منتشر می ‌شود.

در این شماره شش مقاله ارائه شده که سه مقاله ابتدایی آن شامل: «(شرکت در جرم) در قانون مجازات اسلامی 1392» به قلم احمد حاجی ده‌ آبادی، «تعلیق حقوق و آزادی ‌ها در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در پرتو اسناد حقوق بشری» تحقیقی از کمال ‌الدین هریسی ‌نژاد و مائده سلیمانی و «تضامن طلبکاران و آثار آن میان طلبکاران با بدهکار و با یکدیگر» پژوهشی از حسین صفائی و عارف عبداللهی می باشد.

سه مقاله دیگر این فصلنامه نیز با این عناوین: «بازپژوهی احکام و آثار تلف مورد اجاره با رویکردی نو به ماده 483 قانون مدنی» اثری از فاطمه رجائی، «بررسی تطبیقی فردی کردن ادله در سیاست جنایی اسلام، ایران و فرانسه» مقاله ای از رضا زهروی و «محدودیت ‌های آزادی بیان در اعلامیه اسلامی حقوق بشر با رویکرد به اسناد بین ‌المللی پژوهشی از سیدحسین ملکوتی، علیرضا ناصری و مرتضی قاسم آبادی، ارائه شده است.

علاقمندان مي توانند جهت تهيه اين فصلنامه به سايت انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامي به نشانی: http://poiict.org و یا سایت فصلنامه حقوق اسلامی به نشانی  www.hoquq.iict.ac.ir مراجعه كنند.

نظر شما