شناسهٔ خبر: 19069460 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

رئیس کل دادگستری استان سمنان:

امر به معروف و نهی از منکر مورد غفلت قرار گرفته است/ ضرورت کنترل اجتماعی و نظارت همگانی

خبرگزاری میزان- مظهری گفت: امر به معروف و نهی از منکر را از جمله واجبات مهمی دانست که علی رغم جایگاه ویژه‏‌اش در دین مبین اسلام، مورد غفلت قرار گرفته است.

صاحب‌خبر -
به گزارش  خبرنگار گروه حقوقی قضایی خبرگزاری میزان، اولین نشست شورای امر به معروف و نهی از منکر دادگستری کل استان سمنان در سال 1396 برگزار شد.

در این نشست که با حضور رئیس کل دادگستری استان سمنان و رئیس این شورا برگزار شد، سید محسن مظهری امر به معروف و نهی از منکر را از جمله واجبات مهمی دانست که علی رغم جایگاه ویژه اش در دین مبین اسلام دارد مورد غفلت قرار گرفته است.

مظهری کنترل اجتماعی و نظارت همگانی را در کنار نظارت های سازمانی که در چارچوب قانون صورت می گیرد را مورد تاکید و توجه قرار داد و افزود: وقتی امر به معروف و نهی از منکر را در کنار وظیفه همگانی و اجتماعی در سازمان مورد پیگیری و تاکید قرار می دهیم باید،  معروف ها و منکر های سازمانی نیز به عنوان شاخص تعیین و مورد توجه و تذکر قرار گیرند.

رئیس شورای قضایی استان سمنان تذکر در خصوص موضوعات عامه و مربوط به تکالیف هر انسان همچون غیبت نکردن، دروغ نگفتن و دیگر موضوعات مبتلا به را مفید دانست و تاکید کرد: در کنار این موضوعات عام موضوعات خاصی نیز در سازمان مطرح می شود مانند حفظ بیت المال، کم کاری نداشتن، تکریم ارباب رجوعان، حفظ شئونات و جایگاه ها که در سازمان باید به صورت ویژه به آنها پرداخته شود.

انتهای پیام/

نظر شما