شناسهٔ خبر: 19069454 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

نقویان: گزینه بهتری از روحانی در انتخابات وجود ندارد

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک عالم دینی تاکید کرد: گزینه بهتری از آقای روحانی در این انتخابات وجود ندارد. البته باید مناظره‌های انتخاباتی هم برگزار شود ولی آقای روحانی به عنوان رئیس جمهور کشور، اشراف و تجربه بیشتری نسبت به دیگران دارند.

به گزارش انتخاب به نقل از ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر نقویان در پاسخ به این سوال که با توجه به تایید صلاحیت‌تان در انتخابات شورای شهر، آیا رایزنی‌ای برای قرار گرفتن در لیست‌های انتخاباتی انجام داده‌اید؟گفت: من گفت‌وگویی به صورت رسمی با جریان‌های سیاسی برای قرار گرفتن در لیست‌های انتخاباتی نداشته‌ام اما به دوستان گفته‌ام که اگر می‌خواهید مرا در لیست‌های انتخاباتی بگذارید، مانعی از جانب من وجود ندارد.


اصلاح‌طلبان مرا در لیست شورای شهر خواهند گذاشت
او ادامه داد: البته به نظر می‌رسد که دوستان اصلاح‌طلب درصدد هستند تا نام مرا در لیست اصلاح‌طلبان در انتخابات شورای شهر قرار دهند.

گزینه بهتری از روحانی در این انتخابات وجود ندارد
این عالم دینی درخصوص حمایتش از کاندیداهای ریاست جمهوری اظهار داشت: گزینه بهتری از آقای روحانی در این انتخابات وجود ندارد. البته باید مناظره‌های انتخاباتی هم برگزار شود ولی آقای روحانی به عنوان رئیس جمهور کشور، اشراف و تجربه بیشتری نسبت به دیگران دارند.

نقویان در پاسخ به این سوال که به نظر می‌آید برخی نامزدهای ریاست جمهوری که مخالف حسن روحانی هستند برای چالش کشیدن او، درصدد زیر سوال بردن برجام هستند. فکر می‌کنید انجام اقدامات انتخاباتی که منجر به زیر سوال رفتن منافع ملی ایران می‌شود، تصریح کرد: اگر دل‌مان برای ایران و نظام بسوزد، همانند بنایی که می‌خواهد ساختمان فاخری را بسازد، باید یک آجر را بر روی آجرهای قبلی بگذارد نه آنکه آجرهای قبلی لق کرده و آنها را تخریب کند.

او افزود: اگر اصل برجام که مورد تایید رهبری بوده است، اگر کسی به آن نقدی دارد، باید به رفع نواقض و اجرای بهتر آن کمک کند، نه آنکه با گفتار و رفتارش اصل آن را زیر سوال ببرد.

این دانشگاه با بیان اینکه تعامل با دنیا و دنیا ما را به عنوان یک حکومت مقتدر شناسایی کند جای تردید ندارد، خاطرنشان کرد: اگر اشتباهی وجود دارد، آن اشتباه و نقص باید ترمیم شده و اصلاح شوند. اینکه ما قراردادی که امضا کرده‌ایم را - و به حکم هر انسان عاقلی، قرارداد درستی است – زیر سوال ببریم، تنها و تنها موجب زیر سوال رفتن اعتبار و حیثیت‌مان می‌شود.

دنیای امروز دنیای یکجانبه‌گرایی نیست
نقویان با بیان اینکه نمی‌توان دورتادور کشور حصار کشید و خود را جزیره‌ای مختص از همه عالم بدانیم، ابراز داشت: هر وقت توانستیم ارتباطات‌مان را به تعبیر حضرت امام خمینی (ره) از حالت گرگ و میشی در بیاوریم، باید بدانیم که درست عمل کرده‌ایم. این ارتباطع همان تعبیری است که آقای روحانی به عنوان برد – برد نام می‌برد و دیگر ایران یا یک طرف داستان، بازنده نیست. در تجارت هم شما می‌خواهی برنده باشی و سود کنی و هم طرف مقابل به دنبال این است. دنیای امروز دنیای یکجانبه‌گرایی نیست.

دولت، وزیر خارجه و دیپلما‌ت‌های ما عملکرد هوشمندانه‌ای داشته‌اند
او اضافه کرد: اینکه دولت جدید امریکا مداوم می‌گوید این توافق به ضرر ماست و می‌خواهد به بررسی این توافق بپردازد، کارشکنی می‌کنند و درصدد نقض آن هستند، نشان می‌دهد که دولت، وزیر امور خارجه و دیپلما‌ت‌های ما عملکرد درست و هوشمندانه‌ای داشته‌اند و امریکایی‌ها احساس می‌کنند که این توافق چندان به سود آنها نبوده است بلکه در این داستان، منافعی را از دست داده‌اند.

ایران به کشوری تبدیل شده که مورد گفت‌وگوی بزرگترین دولت‌های جهانی قرار می‌‌گیرد
این عالم دینی با ذکر داستانی تاریخی بیان کرد: پیامبر اکرم (ص) در جنگ با مشرکان مجبور شد تا صلح حدیبیه را امضا کند. در این صلح، پیامبر اکرم (ص) به ابوسفیان امتیازات داده شد تا آنجا که تاریخ به نقل خلیفه دوم نقل می‌کند که او به پیامبر اکرم (ص) معترض شد و می‌گوید اگر این امتیازات را از جانب خودت به ابوسفیان داده‌ای، ما آن را قبول نمی‌کنیم. پس از آن ماجرا، تاریخ نقل می‌کند که خلیفه دوم پس از سال‌ها می‌گوید من هر وقت به یاد صلح حدیبیه می‌افتم، از اینکه در مقابل پیامبر (ص) قرار گرفتم، خجالت می‌کشم.

نقویان تاکید کرد: متوجه باشیم این کشورها که با ما توافق کردند زمانی ما را به رسمیت نمی‌شناختند ولی اکنون با ما پشت یک میز قرار می‌گیرند و مذاکره می‌کنند و در این حین، دو امتیاز هم بگیرند. اصل اینکه ایران به کشوری تبدیل شده است که مورد گفت‌وگوی بزرگترین دولت‌های جهانی قرار می‌‌گیرد و از آنها بیشترین امتیاز را می‌گیرند، خود بزرگترین امتیاز است.

برچسب‌ها:

نظر شما