شناسهٔ خبر: 19069394 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

افشانی: قدرتمند کسی است که عالم‌تر باشد

نمایندگی فارس

استاندار فارس در نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز فارس با اشاره به نقش علم در پیشرفت جوامع، تأکید کرد که کسی قدرتمندتر است که علم بیشتری داشته باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، «سید محمدعلی افشانی» شامگاه چهارشنبه 6 اردیبهشت در نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان فارس گفت: خیرین نقش موثری در فرآیند تعلیم و تربیت کشور دارند و با عمل‌شان معلمان، دانش آموزان و مدیران و دیگر افراد جامعه را تربیت می‌کنند .

وی ادامه داد: خیرین افراد نیک اندیشی هستند که نه تنها مدرسه بلکه فرهنگ می‌سازند و دیگران را وادار می‌کنند که در مسیر درستی که خود قدم گذاشته‌اند گام بردارند.

استاندار فارس افزود: خیرین مدرسه ساز انسان‌های نیک اندیشی هستند که جز به آینده کشور به چیز دیگری فکر نمی‌کنند و در زمینه‌ای سرمایه گذاری می‌کنند که آینده کشور در گرو آن است.

وی گفت: خیرین مدرسه ساز انسان‌های آگاهی هستند که از روی آگاهی بر روی دانایی سرمایه گذاری می کنند چراکه دانایی لازمه توانایی است.

افشانی یاد و خاطره خیرین مدرسه سازی را که سال گذشته و امسال به دیار باقی شتافتند را گرامی داشت و افزود: این خیرین توشه خود را قبل از خود به سرای باقی فرستادند و بر سر آن سفره نشستند و نامشان برای همیشه در این کشور و استان ماندگار است و فراموش نخواهند شد.

استاندار فارس گفت: خیرین انسان‌های مسئولیت شناسی هستند که حس نوع دوستی و درد مردم داشتن آنان را وادار می‌کند که در این مسیر قدم بگذارند.

وی افزود: خیرین مدرسه ساز در عصر و زمانه‌ای که خیلی‌ها فرصت طلب بوده و به دنبال منفعت خویش هستند برای دانش آموزانی که از فرصت آموزشی برابر برخوردار نیستند فرصت می‌سازنند.

استاندار فارس نوع دوستی و از جان گذشتگی را بزرگترین کار و نیاز امروز جامعه دانست و افزود: خیرین انسان‌های هدایت گر جامعه هستند که فرهنگ نوع دوستی و از جان گذشتکی ترویج می کنند.

وی گفت: بر اساس فرموده خداوند کسی که انفاق می‌کند همانند کسی است که دانه گندمی می‌کارد و از آن دانه هفت خوشه و از هر خوشه صد دانه برداشت می‌کند از این رو خیرین مهمترین و بزرگترین معامله را با خدای خویش انجام می‌دهند.

استاندار فارس گفت: کسی امروز قدرتمندتر است که به لحاظ علمی دست بالا را داشته باشد و خیرین آینده کشوری را می‌سازند که آن کشور به معنی واقعی کلمه مستقل خواهد بود.

انتهای پیام

نظر شما